مقالاتی درباره یادگیری زبان انگلیسی

مزایای تحصیل در ایتالیا

سه شنبه, ۱۴ بهمن ۱۳۹۹، ۰۳:۲۸ ب.ظ

مقدمه

آیا تابحال به تحصیل در کشوری فکر کرده‌اید که می‌توانید تقریباً همه چیز را در گوشه و کنار آن بیابید مانند اسکی، سواحل و شاید شگفت انگیزترین مکانهای تاریخی و آثار هنری اروپا ؟ آیا می‌خواهید مهارتهای زبانی خود را بیشتر کنید و فقط با همه با زبان انگلیسی صحبت نکنید؟ خوب، شما باید به دنبال گزینه تحصیل در ایتالیا باشید! در ادامه برخی از مزایای انتخاب ایتالیا به عنوان محل تحصیل بین‌المللی شما ذکر شده است.

 

چرا تحصیل در ایتالیا

 

وجود دانشگاه‌های برتر با استانداردهای بین المللی

ایتالیا نه تنها به دلیل فضای چند فرهنگی، یک مکان تحصیل بین‌المللی محبوب است، بلکه این کشور دارای چندین دانشگاه برتر دولتی و خصوصی است. دانشگاه بولونیا یک موسسه معتبر است که منشأ سیستم آموزش عالی فعلی در غرب و قدیمی‌ترین دانشگاه اروپا است. علاوه بر این، بولونیا در لیست شهرهای برتر اروپا قرار دارد که بیشترین تعداد دانشجویان مهاجر را می‌پذیرند.

دیگر دانشگاههای دولتی باکیفیت در این کشور وجود دارند، مانند: پولی تکنیکو، دی میلانو، دانشکده اقتصاد اروپا دانشگاه ساپینزا رم، دانشگاه ماکراتا، دانشگاه Ca ‘Foscari ونیز و … که مقصدی عالی برای تحصیل در ایتالیا هستند. وجود این همه دانشگاه برتر و معروف نشان از اهمیت بالای تحصیلات آکادمیک و تحقیقات در این کشور است.

ایتالیا مقصد مقرون به صرفه‌ای برای دانشجویان بین المللی

ایتالیا یکی از مقرون به صرفه ترین کشورهای اروپا است که برای تحصیل در خارج از کشور آن را انتخاب کنید. این مزیت فقط در مورد شهریه نبوده و شامل هزینه‌های کلی تحصیل و زندگی نیز می‌شود. شهریه متوسط ​​برای تحصیل در ایتالیا: ۸۵۰ تا ۱۰۰۰ یورو در سال و متوسط ​​هزینه‌های زندگی: ۷۰۰ تا ۱۰۰۰ یورو در ماه برای مسکن، غذا، حمل و نقل و تفریح است.

گرانترین شهرهای این کشور برای تحصیل عبارتند از : رم، میلان و بولونیا و شهرهای ارزان‌تر: پیزا، پادوا و تورین است. همچنین می‌توانید برای کمک به تأمین مالی تحصیلات خود در ایتالیا، بورسیه تحصیلی استادی پورتالز (Studyportals) را بررسی کنید.

کشور احاطه شده توسط هنرها، معماری و مد

این مزیت بزرگ برای دانشجویانی که برای تحصیل در ایتالیا رشته‌هایی مانند هنر، معماری یا مد انتخاب کرده‌اند، باعث می‌شود هرگز از تصمیم خود پشیمان نشوند. حتی اگر برای مطالعه رشته دیگری به ایتالیا آمده باشید، مطمئناً ویژگی‌های نمادین فرهنگ ایتالیا نظر شما را به خود جلب خواهد کرد.

 

 

تنوع رشته‌های تحصیلی و تدریس به زبان انگلیسی

در ایتالیا، شما می‌توانید یک برنامه مطالعه مناسب را در هر زمینه ای که تصور کنید، از هنر گرفته تا علوم کامپیوتر، پیدا کنید که بسیاری از آنها انگلیسی تدریس می‌شوند. فقط باید ببینید کدام یک از برنامه‌های تحصیلی هستند که به زبان انگلیسی تدریس می‌شوند به علایق شما نزدیک‌تر است. برخی از محبوب‌‌ترین رشته‌ها برای تحصیل در ایتالیا عبارتند از:

  • روابط بین الملل
  • رشته MBA
  • مهندسی برق
  • علوم کامپیوتر
  • معماری
  • و طراحی مد

در ایتالیا برای تکمیل موفقیت‌آمیز یک دوره و دریافت مدرک (حدود هشت آزمون در هر سال تحصیلی) باید حدود ۲۰ آزمون را قبول شوید و بیشتر آنها آزمون‌های شفاهی هستند. در بعضی از رشته‌های تخصصی مانند پزشکی یا مهندسی، شما باید ۴۰ یا ۵۰ آزمون را قبول شوید. امتحانات شفاهی شاید برای افراد خجالتی کمی ناخوشایند باشید. اما سازگاری با این نوع امتحانات تمرین خوبی برای رشد توانایی‌های ارتباطی شما است. همچنین باید گفت دانشگاه‌های ایتالیا یکی از شادترین و زیباترین مراسم‌های فارغ‌التحصیلی در دنیا را دارند.

  • sahar62 heidari

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی