مقالاتی درباره یادگیری زبان انگلیسی

۱۰ مطلب در مهر ۱۳۹۸ ثبت شده است

۳۰
مهر

آموزشگاه زبان ایرانمهر؛ موسسه‌ای معتبر در میان زبان آموزان

چرا یادگرفتن زبان آلمانی محبوب است؟

یکی از زبان های محبوب بین علاقمندان یادگیری زبان های خارجی، زبان آلمانی است. محبوبیت زبان آلمانی به دلایل مختلفی است.

یکی از زبان های محبوب بین علاقمندان یادگیری زبان های خارجی، زبان آلمانی است. به طور کلی زبان آلمانی دارای شباهت هایی (حداقل ظاهری) با زبان انگلیسی است. شرایط مناسب تحصیل در کشورهای آلمانی زبان، به خصوص آلمان دلیلی برای علاقمندی زبان آموزان به یادگیری زبان آلمانی است. علاوه بر این، ادبیات غنی این کشور و شباهت های آن (گاها) با ادبیات فارسی نیز دلیل دیگری برای محبوبیت زبان آلمانی است.

بدیهی است که تقاضا برای زبان آلمانی به اندازه انگلیسی نیست. به همین دلیل پیدا کردن مؤسسه های تخصصی آموزش زبان آلمانی شاید کار چندان آسانی نباشد.

در سال های اخیر با بالا رفتن تقاضا، موسسات بسیاری شروع به آموزش زبان آلمانی کرده اند. آموزشگاه زبان ایرانمهر یکی از این موسسات معتبر است که در میان زبان آموزان محبوبیت بالایی دارد. بسیاری از اساتید مشغول به کار در این آموزشگاه بسیار حرفه ای هستند و می توانند تمام نیازهای آموزشی زبان آموزان را برآورده کنند.کلیه دوره های آموزشی زبان آلمانی، برای کودکان، نوجوانان و بزرگسالان به صورت خصوصی برگزار می­گردد؛ و تعداد جلسات در هفته و نحوه برگزاری آن ها بر اساس توافق دو جانبه آموزشگاه زبان ایرانمهر و زبان آموز صورت می­‌گیرد.

یادگیری زبان آلمانی

با پیشرفت تکنولوژی نرم افزارهای بسیاری برای آموزش زبان انگلیسی به بازار عرضه شده اند. با اینکه این نرم‌­افزارها نمی توانند جای کلاس و معلم را بگیرند، اما تحت شرایط خاص، شاید بهترین گزینه برای یادگیری زبان، همین نرم افزارهای زبان باشند. دو نرم افزار معروف یادگیری زبان، Rosetta Stone و Duolingo هستند. ممکن است این نرم افزارها برای نوشتن و یا مهارت گفتار بهترین نباشند، اما برای کسانی که وقت کافی برای یادگیری زبان ندارند و یا به هر دلیلی قادر به شرکت در کلاس نیستند، گزینه های خوبی به حساب می آیند. البته این دو برنامه در کنار هر کلاسی می توانند کمک بسزایی در یادگیری و پیشرفت زبان آموز داشته باشند.

زمان یادگیری زبان آلمانی

مدت زمان یادگیری زبان برای هر زبان آموز متفاوت است. به طور کلی برای زبان آموزان، هدف نهایی مدرک B2 و C1 است.  B2 همان Upper Intermediate (فوق متوسطه) و C1 همان Advanced (پیشرفته) است.

برای یک زبان آموز مبتدی، یک سال و نیم زمان، شاید منطقی باشد. اما برای دوره های فشرده شاید بتوان در هشت ماه به سطح    B2 رسید. لازم به تذکر است که این تخمین خوشبینانه است و معمولا زبان آموزان به زمان بیشتری نیاز دارند.

اگر هدف شما از یادگیری زبان، مهاجرت و یا تحصیل است و اگر وقت کافی دارید، بهترین راه، اختصاص وقت کافی و لازم برای گرفتن مدرک است. هر چند، مدرک زبان به تنهایی کافی نیست و برای زندگی و معاشرت با مردم یک کشور که زبان کاملا متفاوتی دارند، بهتر است وقت کافی برای یادگیری زبان صرف شود. بازه زمانی یک و نیم تا دو سال مدت زمان معقولی است.

کتاب های آموزش زبان آلمانی

کتاب های آموزش زبان آلمانی به بازار عرضه شده اند. طبیعی است که هر کتاب از کتاب های قبلی خود به روزتر باشد. اما همیشه کتاب جدیدتر لزوما کتاب بهتری نیست. البته با توجه به مدت زمانی که برای تهیه و نوشتن یک کتاب صرف می شود، شاید بی انصافی باشد اگر بگوییم یک کتاب خاص مطلب و محتوای ارزشمندی برای ارائه ندارد. از کتاب هایی که در حال حاضر در کلاس های زبان آلمانی تدریس می شود، می توان گفت برای دوره های مبتدی تا متوسطه، سری کتاب های  Menschenو برای دوره های نیمه پیشرفته تا پیشرفته، سری کتاب های  Sicher  از بیشترین محبوبیت در بین زبان آموزان و اساتید برخوردار هستند.

از کتاب های دیگر که قدیمی تر هستند و در برخی موسسات ممکن است تدریس شوند، به سری Studio،  Tangram Aktuell می توان اشاره کرد. در آخر باید گفت که کتاب های آموزش زبان، مکالمه محورتر و کاربردی تر شده اند و این روند به احتمال زیاد ادامه پیدا خواهد کرد. این تغییر در کتاب ها به دلیل تغییر در نحوه و شیوه ی تدریس در سال های اخیر بوده است که در آن زبان آموز اهمیت بیشتری دارد و کلاس های آموزش زبان از محوریت مدرس به سمت زبان آموز محور بودن تغییر کرده اند. این تغییر رویه، مسلما برای زبان­آموزان بهتر است و آن ها را برای برقراری ارتباط با دیگران آماده می کند.

منبع: خبرآنلاینش

  • sahar62 heidari
۳۰
مهر

بازی کردن کودکان با یکدیگر، راهی برای تقویت یادگیری زبان

محققان در مطالعات جدید خود دریافتند، کودکانی که بیشتر وقت خود را با دیگر کودکان صرف می کنند، به طور ویژه‌ای در یادگیری کلمات و زبان خوب هستند.

بازی کردن کودکان با یکدیگر، راهی برای تقویت یادگیری زبان

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس، محققان اعلام کردند؛ کودکان نوپایی که ارتباط بیشتری با دیگر کودکان دارند، همانند آنهایی که در مهدکودک‌ها هستند، ممکن است به طور ویژه‌ای در مهارت‌های یادگیری کلمات خوب باشند.

براساس گزارش «آسین‌ایج»، طبق مطالعات اخیر، این کودکان نوپا به طور شگفت‌انگیزی پردازش گفتار خوبی با دیگر کودکان دارند که همین امر موجب یادگیری بهتر زبان در آنها می‌شود.

به عنوان بخشی از این مطالعه، محققان مهارت پردازش کلمات کودکان نوپایی که بیشتر وقت خود را با بزرگ‌تر‌ها می‌گذرانند با کودکانی که در گروهی از بچه‌ها بزرگ می‌شوند مقایسه کردند. محققان در این بررسی بر روی این موضوع که کودکان نوپا چگونه صحبت‌های دیگر کودکان را درک می‌کنند، تمرکز کردند.

محققان دریافتند، کودکانی که بیشتر وقت خود را با دیگر کودکان می‌گذراندند، در زمینه پیوستن کلمات جدید با اشیاء جدید بهتر بودند. این مهارت یکی از مهم‌ترین بخش‌های یادگیری کلمات است.

منبع: خبر گزاری فارس

  • sahar62 heidari
۲۹
مهر

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی از پیش‌نویس طرحی در مجلس خبر داد که در صورت تصویب آموختن زبان انگلیسی حداقل برای دانش‌آموزان شاخه‌های کار و دانش و فنی و حرفه‌ای و آن دسته از دانش‌آموزانی که قصد ادامه تحصیل دانشگاهی را ندارد اختیاری شود.

تدوین  طرحی در مجلس برای اختیاری شدن یادگیری زبان انگلیسی برای دانش‌آموزان

احد آزادیخواه عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، با اشاره به مشکلات پیش آمده در آزمون نهایی زبان انگلیسی در مقطع دبیرستان گفت: همه متخصصان بر این موضوع توافق دارند که آموزش و پرورش در تمام سال‌های گذشته در آموزش زبان انگلیسی موفق نبوده و غالبا دانش‌آموزانی که علاقه‌مند هستند برای آموختن زبان خارجی به آموزشگاه‌های آزاد زبان مراجعه می‌کنند و عملاً راه آموختن صحیح زبان انگلیسی برای دانش‌آموزان ما مراجعه به همین مراکز آموزش آزاد است.

 آزادیخواه شیوه اشتباه آموزش زبان در مدرسه را یکی از دلایل افت تحصیلی و سرخوردگی قشر بزرگی از دانش‌آموزان دانست و افزود: برای دانش‌آموزانی که قصد تحصیل دانشگاهی را ندارند شاید بهتر باشد امکانات آموزشی و زمان حضور در مدرسه برای افزایش مهارت‌های عملی زندگی مصروف گردد.

وی در ادامه گفت: در بسیاری از مدارس به ویژه در مناطق کم برخوردار نه تنها امکانات آموزشی برای کلاس مطلوب آموزش زبان وجود ندارد بلکه حتی این درس توسط معلمان غیرمتخصص آموزش داده می‌شود و دور از انتظار نیست که حتی دانش‌آموزان مستعد نیز بسیاری از نکات را به طور اشتباه بیاموزند.به ویژه وقتی تعدادی از سؤالات آزمون نهایی با هدف سنجش توانایی شنیداری زبان طراحی شده است.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی گفت: مشکلات پیش آمده در مورد فقدان امکانات صوتی مناسب تنها ظاهر قضیه است.، واقعیت این است که بسیاری از دانش‌آموزان در این مناطق فرصت یادگیری تلفظ صحیح و مهارت‌های شنیداری را نداشتند.

آزادیخواه با حمایت از توسعه آموزش زبان خارجی در خارج از مدرسه و از طریق آموزشگاه‌های آزاد از پیش‌نویس طرحی در مجلس شورای اسلامی خبر داد که در صورت تصویب آموختن زبان انگلیسی حداقل برای دانش‌آموزان شاخه‌های کار و دانش و فنی و حرفه‌ای و آن دسته از دانش‌آموزانی که قصد ادامه تحصیل دانشگاهی را ندارد اختیاری شود.

وی همچنین افزود: دلیل اصلی عقب‌ماندگی آموزش زبان و اصرار بر تداوم شیوه سنتی آن بیکار شدن قشر بزرگی از معلمان زبان انگلیسی است و عملاً سرمایه‌های آینده کشور را متوقف حقوق معلمان کرده‌ایم.پیشنهاد ما این است که ساعات کار معلمان زبان در مراکز آموزش آزاد به عنوان ساعات موظفی از سوی آموزش و پرورش پذیرفته شود.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در این باره اضافه کرد: به این ترتیب  هزینه‌های شرکت در این کلاس‌ها نیز برای زبان‌آموزان کاهش خواهد یافت حتی به نظر می‌رسد برای مناطق کم‌برخوردار و دورافتاده نیز برگزاری دوره‌های فشرده توسط آموزشگاه‌های آزاد می‌تواند مفیدتر از شیوه سنتی آموزشی زبان در مدرسه باشد و این دانش‌آموزان می‌توانند زبان را از معلم متخصص و به شکلی صحیح بیاموزند.

آزادیخواه شیوه تعامل آموزش و پرورش با آموزشگاه‌های آزاد فنی در مورد دروس مهارتی را نمونه‌ای موفق دانست و گفت:‌ دانش‌آموزان پس از گذراندن تعداد ترم مشخصی مثلاً 6 ترم در آموزشگاه‌های آزاد زبان در آزمون‌های نهایی آموزش و پرورش شرکت کرده و نمره کسب شده به همراه گواهی گذراندن تعداد 6 ترم به منزله قبولی در 12 واحد زبان انگلیسی برای تمام مقطع دبیرستان محاسبه خواهد شد.

وی در پایان هدف اصلی این طرح را جلوگیری از افت تحصیلی دانش‌آموزانی دانست که به هر دلیل قصد ادامه تحصیل دانشگاهی را ندارند، دانش‌آموزانی که بسیار بیش از زبان انگلیسی نیاز به مهارت‌آموزی دارند.

منبع: خبرگزاری فارس

  • sahar62 heidari
۲۹
مهر

منابع آزمون PET

منابع آزمون PET

منابع آزمون PET

چگونه برای شرکت در آزمون PET آماده شویم؟

تا به حال شده با خودتان فکر کنید که شاید برای شرکت در آزمون آیلتس، تافل و GRE زیادی دیر شده باشد؟ شاید هم هنوز برای شرکت در این آزمون‌ها آماده نیستید و جهت برنامه ریزی‌ تحصیلی خود، به یک مدرک معتبر و بین‌المللی نیاز دارید.

اصلا نیازی نیست نگران چیزی باشید. چون دانشگاه‌های مطرح دنیا مثل کمبریج و پرینستون برای هر مشکلی راه حلی ارائه کرده‌اند تا مجبور نباشید در آزمون آیلتس شرکت کرده و نمره‌ی شما از پنج نیز کمتر شود. از آزمون‌های رایج و ساده‌ی دانشگاه کمبریج می‌توان به آزمون PET اشاره کرد. این آزمون جهت سنجش میزان تسلط یک زبان آموز متوسط در زبان انگلیسی است. اخذ نمره‌ی خوب از این آزمون نشان می‌دهد که زبان آموز قادر است به راحتی مقالات و متن‌های ساده‌ی انگلیسی را بخواند، راجع به مشکلات روزمره و عمومی بنویسد، سر کلاس نت برداری کرده و بتواند راجع به هر موضوع ساده‌ای، به زبان انگلیسی صحبت کند.

این آزمون که مناسب زبان آموزان سطح متوسط است، آمادگی یک شخص در برقراری ارتباطات روزمره به زبان انگلیسی را تضمین می‌کند. گواهی این آزمون در سراسر جهان قابل قبول است و فرصت مناسبی جهت مهاجرت شغلی یا تحصیلی، ایجاد می‌کند.

آزمون پت (PET)، قادر است میزان مهارت یک زبان آموز تا سطح B1 را بسنجد و مخصوص دو گروه سنی کودکان و نوجوانان، برگزار می‌شود. هر دو آزمون در یک سطح برگزار می‌شود ولی سوالات بر اساس گروه سنی شرکت کنندگان، مطرح می‌شوند.

آزمون پت(PET) به چه صورتی برگزار می‌شود؟

این آزمون شباهت بیشتری به کنکور ایرانیان دارد. چون از سه دفترچه تشکیل شده و هر کدام، یکی از مهارت‌های زبان آموز را مورد بررسی قرار می‌دهد.

دفترچه‌ی اول:

در دفترچه‌ی اول، سوالاتی راجع به درک مطلب (reading) مطرح شده تا مهارت زبان آموز در درک متن‌های انگلیسی سنجیده و تسلط او در نوشتن،‌ بررسی گردد. در این دفترچه 35 سوال جهت درک مطلب و 7 سوال جهت سنجش مهارت نوشتاری یا writing شما مطرح شده است. برای پاسخ به سوالات ‌90 دقیقه وقت دارید و برای موفقیت در این بخش، باید به پنجاه درصد سوالات پاسخ صحیح دهید.

دفترچه‌ی دوم:

در این دفترچه مهارت شنیداری یا (listening) شما مورد بررسی قرار می‌گیرد. این دفترچه شامل چهار بخش 25 سوالی است و باید طی 36 دقیقه، به تمام سوالات پاسخ دهید. برای موفقیت در این سنجش حداقل باید 25 درصد سوالات را پاسخ صحیح دهید. این بخش جهت بررسی مهارت زبان آموز در درک گفتگوها،‌ اخبار عمومی و مکالمات روزمره و ساده طراحی شده است.

دفترچه‌ی سوم:

این دفترچه جهت سنجش مهارت مکالمه یا Speaking مورد استفاده قرار می‌گیرد و شامل چهار بخش متفاوت است. در هر بخش، ده تا دوازده دقیقه وقت دارید تا به صورت شفاهی به سوالات پاسخ دهید و مهارت خود را با یک گفتگوی دو نفره نشان دهید. طی گفتگو، متقاضی باید سوالاتی را مطرح کرده یا ایده‌های خود را نسبت به یک موضوع بیان کند تا میزان مهارت او در برقراری ارتباط کلامی به زبان انگلیسی، مشخص شود.

آمادگی برای شرکت در آزمون PET

منابع زیادی جهت آمادگی برای شرکت در آزمون PET وجود دارد که از طریق آن‌ها می‌توانید اطلاعات خود را بالاتر ببرید. در ادامه شما را با انواع این منابع آشنا خواهیم کرد.

آمادگی برای آزمون PET با کلاس‌های آموزشی ایرانمهر

اگر می‌خواهید برای شرکت در این آزمون آمادگی کاملی پیدا کنید، چرا از یکی از شعبه‌های آموزشگاه زبان ایرانمهر اقدام نکنید؟ این آموزشگاه دوره‌های مختلفی را جهت آماده سازی شما برای شرکت در آزمون‌های بین‌المللی ارائه می‌کند که یکی از آن‌ها، دوره‌های آمادگی در آزمون PET است. این دوره‌ها از 8 ترم چهارده جلسه‌ای تشکیل شده و در آن‌ها سری کتاب‌های معتبر CAMBRIDGE PET آموزش داده می‌شود. در این دوره‌ها کودکان و نوجوانان جهت برقراری ارتباط‌های روزمره و عمومی به زبان انگلیسی آماده می‌شوند تا بتوانند در آزمون بین‌المللی PET شرکت کرده و نمره‌ای بسیار خوب را اخذ کنند. ایرانمهر با استفاده از مدرسین مجرب، کارآمد و حرفه‌ای تلاش می‌کند تا انگیزه‌ی زبان آموزان جهت پیشرفت و اخذ مدارک بالاتر، بیشتر شود و در هر مرحله، موفقیت زیادی کسب کنند.

کتاب Objective PET

از سال 2003 تا کنون، ویرایش دوم این کتاب بیشترین نرخ فروش را داشته است و در آن، نمونه سوالات و تمرینات مختلفی جهت آماده سازی در آزمون PET وجود دارد.

کتاب Objective PET کاملا به روز است و با استفاده از سیستم آزمون PET، مهارت‌های اصلی و عمومی متقاضیان در زبان انگلیسی را تقویت می‌کند.  چاپ دوم این کتاب از ویژگی‌های به روز زیادی برخوردار است. بخشی از کتاب به شما کمک می‌کند تا با اشتباهات رایج آشنا شوید و از بروز مجدد آن‌ها جلوگیری کنید. با کتاب دانش‌آموز، یک سی دی نیز ارائه می‌شود تا به کمک فایل‌های صوتی، مهارت‌های listening‌ و speaking را تقویت کنید. در کتاب کار معلم ایده‌های مختلفی جهت آموزش کار‌آمد و فشرده ارائه می‌شود تا علاوه بر صرفه جویی در وقت به خوبی مهارت‌های خود را تقویت کنید. در کتاب کار نیز تمرینات زیادی جهت تقویت واژگان و مهارت‌های اصلی دانش‌آموزان ارائه شده تا با یک برنامه‌ریزی منطقی و خوب، به یادگیری بپردازند.

کتاب Complete PET

این کتاب با ارائه تمرینات به روز و موضوعات انگیزشی، به کتاب کاری مناسب برای تمرین نوجوانان و بزرگسالان تبدیل شده است.

دروس این کتاب تمام جزئیات آزمون PET را پوشش می‌دهند و شامل آماده سازی، تمرین‌، کسب اطلاعات و توصیه‌هایی جهت آمادگی کامل برای انجام هر بخش آزمون می‌شود. در این کتابآزمون های PET در سال‌های قبل نیز به عنوان نمونه سوال مطرح شده و پاسخ سوالات را نیز در اختیار کاربران قرار می‌دهد. به‌این‌ترتیب، این کتاب یکی از بهترین منابع جهت تمرین و آماده سازی برای شرکت در آزمون Complete PET به شمار می‌رود.  

کتاب Cambridge English: Preliminary 8

این کتاب با استفاده از Cambridge English Language Assessment، چهار آزمون کامل را به صورت نمونه سوال ارائه داده که آن‌ را به منبعی معتبر جهت تمرین تبدیل می‌کند. همچنین، کتاب دانش آموز تمام نکات و ابهامات را با بیانی شیوا و ملموس توضیح می‌دهد و از این رو، در میان دانش آموزان از محبوبیت بالایی برخوردار است. علاوه بر این، تکنیک‌های شرکت در امتحان نیز آموزش داده می‌شود.

در این کتاب سعی شده تا زبان آموزان با سطح انتظار مصحح‌های آزمون PET آشنا بشوند. همچنین به آن‌ها کمک می‌کند تا بتوانند نمره‌ی بسیار خوبی از این آزمون اخذ نمایند. در انتهای کتاب نیز پاسخ تمام نمونه سوال‌ها درج شده و به کمک آن‌ها می‌توانید ایرادات را پیدا کرده و مشکل کارتان را بفهمید.

کتاب Insight into PET

این کتاب شامل دروس جدید و کوتاهی است که شما را برای آزمون PET آماده می‌سازد. در این کتاب، نمونه‌سوالات مختلفی قرار گرفته و صفحه به صفحه، توضیحات ملموس و واضحی جهت پیشرفت زبان آموزان ارائه کرده است. با مطالعه‌ و تمرین این کتاب، می‌توانید اعتماد به نفس خود را بالاتر ببرید و آزمون را با موفقیت، پشت سر بگذارید.

کتاب Insight into PET شامل تمرینات تست زنی و نمونه‌ سوالات واقعی از خود آزمون PET‌ نیز می‌شود و در فایل Grammar، توضیحاتی شفاف و واضح ارائه می‌دهد تا در این سطح به خوبی پیشرفت کنید.

کتاب Grammar for PET

اگر در درک نکات گرامری زبان انگلیسی مشکل دارید و به همین دلیل هم از شرکت در چنین آزمونی می‌ترسید، به شما کتاب Grammar for PET را پیشنهاد می‌کنیم. در این کتاب تمام نکات گرامری لازم برای شرکت در آزمون PET پوشش داده شده و به علت آموزش از طریق فایل‌های صوتی، علاوه بر گرامر، listening  شما نیز تقویت می‌شود.

تمام سوالات با مثال و توضیحات واضحی پاسخ داده شده و این کتاب را به منبعی مناسب جهت یادگیری نکات گرامری تبدیل کرده است. با وجود این تمرین‌های پرکاربرد، این کتاب برای تدریس در کلاس نیز مناسب است.

از ویژگی‌های برجسته‌ی Grammar for PET می‌توان به بیان واضح و شفاف آن اشاره کرد. چرا که نکات گرامری سخت وپیچیده را با لحنی ساده و مثال‌هایی کاربردی آموزش داده و  درک این مفاهیم را برایتان آسان‌تر می‌سازد.

مجموعه کتاب‌های Cambridge Preliminary English Test

از بهترین منابع جهت آمادگی در آزمون PET، مجموعه کتاب‌های Cambridge Preliminary English Test است. این مجموعه شامل 6 بخش است که هر بخش به یک فایل PDF و دو فایل صوتی مجهز است. در انتهای فایل‌ها پاسخ تمام سوالات وجود دارد و به کمک آن‌ها می‌توانید ایراد‌های خود را پیدا کنید. با این مجموعه کتاب‌ها می‌توانید به راحتی به تمرین بپردازید و هر چهار مهارت اصلی خود را نیز تقویت نمایید.

کتاب Vocabulary for PET

این کتاب شامل لغت‌های ضروری و موردنیاز در آزمون PET شده و در هر صفحه از آن تمرینات خاصی دیده می‌شود. علاوه بر این، مشکلات رایج زبان آموزان را توضیح داده و به  آن‌ها کمک می‌کند تا عملکرد خود را در امتحان، توسعه دهند.

در این کتاب هر لغتی که باید در آزمون PET بلد باشید آموزش داده می‌شود.  همچنین، تمریناتی جهت تقویت مهارت reading،writing‌ و listening ارائه می‌شود. با مطالعه‌ی این کتاب به نکات و تکنیک‌هایی جهت پاسخ به سوالات آزمون PET و نحوه‌ی یادگیری بهتر لغات، برخورد می‌کنید. مطالب این کتاب از مراجع معتبری چون Cambridge International Corpus و Cambridge Learner Corpus برگرفته شده است. پس مطمئن باشید که اشتباهات رایج ذکر شده در این کتاب، واقعی هستند و توسط متقاضیان امتحان رخ داده‌اند.

منابع آزمون PET:

https://iranmehrcollege.com/fa/article/357

 

منبع: موسسه زبان ایرانمهر (iranmehrcollege.com)

 

 

  • sahar62 heidari
۲۸
مهر

سه ترفند برای یادگیری زبان ترکی استانبولی

سه ترفند برای یادگیری زبان ترکی

یادگیری زبان خارجی یکی از جذاب ترین کارهایی است که هر کس می تواند انجام بدهد. یادگیری یک زبان خارجی شما را قادر می سازد تا با پیچیدگی های ارتباطات انسانی آشنا شوید و به شما این امکان را می دهد تا با مردم و فرهنگ کشورهای دوردست ارتباط برقرار کنید. با این حال، باید این واقعیت را هم پذیرفت که مواجه شدن با حجم زیادی از مطالب درسی، می تواند یادگیری زبان خارجی را به تجربه ای سخت و ناامیدکننده تبدیل کند. در ادامه با سه ترفند یادگیری زبان ترکی آشنا شوید:

 دید مثبت داشته باشید

برای اشتباه کردن آماده باشید، جنبه اشتباه کردن داشته باشید. برای اینکه کلمات جدید را به حافظه بلند مدت خود منتقل کنید، معمولا هفت بار کلمه ای را یاد می گیرید و باز معنی آن را فراموش می کنید. به همین دلیل صبور و ثابت قدم باشید و انتظار نداشته باشید بعد از چند ساعت ترکی را روان صحبت کنید.

یادگیری زبان ترکی یا هر زبان خارجی لذتی است که به تاخیر افتاده است و اگر کمی صبر و استقامت داشته باشید، روزی متوجه می شوید که در حال ارتباط برقرار کردن با این زبان هستید؛ و آن زمان احساس موفقیتی دارید که شبیه به هیچ حس دیگری نیست. اگر این چالش را بپذیرید، دیدگاه بهتری در رابطه با یادگیری زبان ترکی (یا هر زبان خارجی دیگر) خواهید داشت.

 

از شبکه عصبی مغزتان بهتر استفاده کنید

 

از فرآیند های روانشناختی طبیعی مغزتان برای جاسازی و به خاطر سپردن زبان ترکی در حافظه تان استفاده کنید. یعنی هر زمان ایده یا کلمه جدیدی به ذهنتان رسید، آن را با هر ایده یا کلمه ای که از قبل در حافظه داشته اید، ارتباط بدهید؛ هر چه کلمات مضحک و عامیانه تر باشد، راحت تر در خاطرتان می ماند. می دانم این ایده احمقانه به نظر می رسد؛ وقتی تصمیم گرفتم این ایده را عملی کنم تا به حافظه کمک کند، نظریه ام را رد کردم چرا که ذهن پر از اطلاعات بی ربط و در هم بر هم می شد. با این حال، بعدها فهمیدم استفاده از آنچه که از قبل می دانیم، ارتباطات عصبی مغز را تقویت می کند. ارتباطات، نه تنها ذهن را آشفته نمی کنند، بلکه برعکس، ذهن را تقویت می کنند.

 

یادگیری زبان ترکی را به یک سرگرمی تبدیل کنید

 یادگیری زبان ترکی را به یک سرگرمی تبدیل کنید

تقریبا همه تا حدی روش های یادگیری بهتر زبان خارجی را می دانند و کم و بیش از آن ها استفاده می کنند. با اینکه یادگیری زبان در همه جای دنیا با نیات و اهداف مثبت اتفاق می افتد؛ اما یادگیری تدریجی و عمل کردن به همه این دستورات سخت تر از چیزی است که به نظر می رسد. راه حل این مشکل این است که یادگیری زبان ترکی یا هر زبان دیگری را به یک سرگرمی و تفریح تبدیل کنید. اگر یادگیری زبان خارجی به صورت عادت باشد و هر روز در ساعت مشخصی اتفاق بیافتد، راحت تر است. مثلا می شود صبح ها هنگام صرف صبحانه، ده دقیقه ترکی استانبولی تمرین کرد؛ یا در راه رفتن به دانشگاه یا محل کار به چند موزیک ترکی گوش داد. این کارها بعد از مدتی به عادت تبدیل می شود. داشتن اهداف مشخص یعنی اینکه بگویید روزانه یک تمرین ترکی استانبولی حل می کنم و این هدف از اینکه بگویید «بیشتر مطالعه می کنم» دست یافتنی تر و منطقی تر است. یکی دیگر از راه های اصلی و مهم برای اینکه در یادگیری زبان ترکی مشوق خودتان باشید، این است که همه چیز فراهم باشد و راحت به منابعی که می خواهید دسترسی داشته باشید. لپ تاپتان همیشه دم دستتان باشد و زمانی که منتظر هستید تا کتری جوش بیاید، به سایت HandsonTurkish یا هر سایت جذاب دیگر درباره زبان ترکی سر بزنید. اگر مسائلی که گفتیم باید به عادت تبدیل شود، اشتباها به حواس پرتی تبدیل می شوند و شما را از یادگیری باز می دارند، باید موانع را از سر راه بردارید. مثلا اگر موزیک گوش دادن در راه رفتن به محل کار حواس شما را پرت می کند، احتمالا باید اپلیکیشن موزیکتان را حذف کنید.

امیدواریم نکاتی که در این مقاله گفته شد، بتواند عادت های یادگیری را در شما شکوفا کند و تاثیر بلندمدت روی یادگیری شما داشته باشد.


بیشتر بخوانید: عبارات مفید برای جلسات تجاری در ترکیه

بیشتر بخوانید: اصطلاحات مفید به زبان ترکی استانبولی

 

منبع: موسسه زبان ایرانمهر (iranmehrcollege.com)

https://iranmehrcollege.com/fa/article/55

  • sahar62 heidari
۲۷
مهر

 

آموزش زبان انگلیسی با استفاده از سرویس Freerice

یادگیری زبان انگلیسی دغدغه افراد زیادی است و بسیاری از ما همواره در جستجوی بهترین روش یادگیری زبان انگلیسی هستیم. روشی که بتواند با سرعت مناسب و اثربخشی بالا ما را به نتیجه برساند.

اگر شما هم احساس می‌کنید در یادگیری زبان انگلیسی تنبل هستید یا این‌که بارها تلاش کرده‌اید و موفق نبوده‌اید، شاید بد نباشد یک بار هم، خلاقیت خیرخواهانه‌ی جان برین (John Breen) را امتحان کنید.

جان برین ایده‌ی خود را برای یادگیری زبان انگلیسی رایگان در سال ۲۰۰۷، در قالب یک سایت با نام Free Rice پیاده‌سازی کرد.

ایده‌ی Free Rice برای آموزش زبان انگلیسی از راه تمرین

سایت Free Rice برای آموزش زبان انگلیسی ایده‌ی خیرخواهانه و خلاقانه‌ دارد:

 

شما کلمات مختلف زبان انگلیسی را می‌آموزید. تلفظ و معنی آنها یاد می‌گیرید و هر بار که به یکی از سوالات سایت، پاسخ درست دادید و مشخص شد که در یادگیری زبان انگلیسی پیشرفت داشته‌اید،‌ به یک فقیر چند دانه برنج داده می‌شود.

این افراد فقیر توسط برنامه‌ی غذای سازمان ملل متحد (World Food Program یا WFP) انتخاب می‌شوند. بنگلادش، کامبوج، اوگاندا و نپال، نمونه کشورهایی هستند که از این برنج‌ها بهره مند شده‌اند.

هزینه برنج‌ها هم از طریق نمایش بنر‌های تبلیغاتی در وب‌سایتِ Free Rice تامین می‌شود.

یکی از نکات جالب در استراتژی تبلیغات Free Rice این است که اگر به سوالات پاسخ ندهید و صرفاً از سایت بازدید کنید، تبلیغی برای شما نمایش داده نخواهد شد. اما اگر پرسشی را به درستی پاسخ داید، ضمن نمایش تعداد برنج‌هایی که هدیه داده می‌شوند، بنر تبلیغی شرکتی که هزینه این برنج‌ها را تأمین کرده نیز نشان داده خواهد شد.

هنگام بازدید از این سایت، همواره امتیاز شما در مسیر یادگرفتن زبان انگلیسی (تعداد برنج‌های هدیه داده شده) برایتان نمایش داده می‌شود.

 

نحوه یادگیری زبان انگلیسی توسط سایت Free Rice

تصویر سایت Free Rice

این مدل برای یادگیری لغات انگلیسی تا سال ۲۰۰۹ کار کرد و در سال ۲۰۰۹ جان برین، کل دامین و کد‌های برنامه‌نویسی و ایده و همه تبعات مادی و معنوی آن را به برنامه‌ غذای سازمان ملل متحد هدیه کرد. شاید اگر با ادبیات اسلامی بگوییم، باید گفت: وقف کرد.

در سال ۲۰۱۱ نشریه‌ی سایت Freerice را یکی از ۵۰ سایت برتر جهان معرفی کرد (+). در همان سال جایزه Digital Communication Awards به عنوان بهترین بازی سازمانی به خاطر استفاده‌ی خلاقانه از گیمیفیکیشن به این سایت اهدا شد.

بعدها فرایند یادگیری زبان انگلیسی حرفه‌ای تر شد و سازمان برنامه غذا سازمان ملل متحد نسخه Freerice 2.0 را عرضه کرد.

در حال حاضر، شما می‌توانید به صورت گروهی در این یادگیری شرکت کنید و امتیاز شما (تعداد دانه برنج‌های اهدایی) به صورت گروهی نمایش داده می‌شود. اکنون ماهیانه حدود صد میلیون دانه برنج از طریق این برنامه به فقرا اهدا می‌شود.

 

FreeRice یا Freerice؟

زمانی که جان برین سایت خود را راه‌اندازی کرد r را در Rice به صورت بزرگ (Capital) نوشته بود: FreeRice.

اما این روزها به تصمیم برنامه غذای سازمان ملل متحد، Freerice با r کوچک نوشته می‌شود. چرا که این لغت، دیگر نه به عنوان ترکیبی از دو واژه‌ی برنج و رایگان، بلکه به عنوان یک تک‌واژه‌ با پیامِ یادگیری همراه با خیرخواهی به کار می‌رود.

 

دستاوردهای مثبت یاد گرفتن زبان با استفاده از Free Rice

چند نکته‌ی کوتاه درباره یادگیری زبان با Freerice

نخستین نکته‌ای که طبیعتاً به آن توجه داشته‌اید این است که Freerice یک روش اصول یادگیری زبان انگلیسی نیست و صرفاً می‌تواند برای یادگیری کلمات انگلیسی (Vocabulary) مفید باشد. مثلاً این سیستم برای آموزش گرامر انگلیسی و به طور کلی برای نیازهای کسانی که از نخستین مراحل یادگیری زبان انگلیسی عبور کرده‌اند،  راهکاری ندارد.

اما انگیزه‌ی خیرخواهانه‌ای که در طراحی این سیستم آنلاین یادگیری زبان وجود داشته و دستاورد فیزیکی واقعی حاصل از آن، می‌تواند انگیزه‌ای باشد تا سر زدن به آن را – حداقل برای مدتی – در برنامه ریزی روزانه برای یادگیری زبان انگلیسی قرار دهید.

به همین علت، Freerice بیش از این‌که توسط علاقه‌مندان به آموزش زبان مورد توجه قرار بگیرد، به وسیله‌ی کارشناسان گیمیفیکیشن مورد بحث و تحلیل قرار گرفته است. در اغلب منابعی که بحثی از نمونه های گیمیفیکیشن مطرح می‌شود، Freerice هم در فهرست نمونه‌های اجرایی قرار می‌گیرد.

نکته‌ی دیگر این است استقبال از Freerice طی یکی دو سال اخیر، کاهش داشته و اکنون تعداد برنج‌های روزانه‌ی اهدا شده حدود یک میلیون عدد است (در سال‌های نخستین، ۳ میلیون دانه برنج اهدا می‌شد). بر این اساس می‌توان نتیجه گرفت پوشش رسانه‌ای این کار خلاقانه در سال‌های اول، نقش مهمی در موفقیت آن داشته و همه‌ی موفقیت آن، مرهون بازی سازی (گیمیفکیشن) حرفه‌ای و ایجاد Engagement نبوده است.

 

چند مطلب دیگر درباره‌ی آموزش و یادگیری زبان انگلیسی

 

  آموزش افعال پرکاربرد انگلیسی

 ما در متمم، فهرستی از افعال پرکاربرد انگلیسی را که در جلسات کاری و محیط کار، بیشتر از سایر افعال به کار می‌روند تنظیم کرده‌ و برای هر کدام، توضیحاتی ساده با مثالهایی کاربردی ارائه کرده‌ایم:

 افعال پرکاربرد انگلیسی

 

به عنوان نمونه می‌توانید یکی از فعل‌های زیر را انتخاب کنید و توضیحات آن را بخوانید و ببینید که آیا به سلیقه و نیاز شما نزدیک هست یا نه:

 Stand
 Include
 Sell

اگر سبک آموزش آنلاین زبان و توضیحات متمم را پسندیدید، به عنوان کاربر آزاد ثبت نام کنید و سایر افعال را هم بخوانید و بیاموزید.

  صفت های پرکاربرد انگلیسی در محیط کسب و کار

در کنار بحث افعال پرکاربرد زبان انگلیسی و کلمات پرکاربرد در حوزه‌های خاص مثلاً زبان تخصصی مدیریت استراتژیک به صفات پرکاربرد در زبان انگلیسی هم در متمم می پردازیم.

صفت‌های پرکاربرد انگلیسی در محیط کسب و کار

  بهترین دیکشنری های آنلاین برای یادگیری زبان انگلیسی

تعداد دیکشنری های آنلاین برای یادگیری زبان انگلیسی کم نیست. اما برخی از آنها قابلیت‌های ویژه‌ای را در اختیار ما می‌گذارند که کارایی و اثربخشی یادگیری زبان‌مان را افزایش می‌دهند.

ما فهرستی از این دیکشنری ها را که می‌توانند در آموزش زبان انگلیسی مورد استفاده قرار گیرند، تنظیم کرده‌ایم:

فهرست دیکشنری های آنلاین یادگیری زبان انگلیسی

  مجموعه خدمات متمم برای یادگیری آنلاین زبان انگلیسی

در صفحه زیر می‌توانید فهرست مجموعه خدمات آموزش آنلاین زبان انگلیسی توسط متمم را مشاهده نموده و توضیحات مربوط به هر مورد را به تفصیل مطالعه نمایید:

مجموعه آموزش های آنلاین زبان انگلیسی در متمم

البته لازم به تأکید است که متمم یک سایت آموزش زبان انگلیسی نیست؛ بنابراین، ما به فراگیری زبان انگلیسی صرفاً در حدی که به مطالعه و یادگیری سایر درس‌ها کمک می‌کند و نیز در جلسات مذاکره و محیط تجاری به کار می‌آید، می‌پردازیم.

  یادگیری گرامر زبان انگلیسی و بهبود نگارش انگلیسی

اگر در زمینه گرامر زبان انگلیسی ضعف دارید یا اعتماد به نفس کافی ندارید، سرویس های آنلاین رایگانی وجود دارند که متن شما را می‌خوانند و آن را برای شما اصلاح می‌کنند و اشتباهات شما را در دیکته و گرامر زبان انگلیسی به شما می‌گویند:

سرویس‌های رایگان کنترل و ویرایش گرامر جملات انگلیسی شما

چند تجربه ساده و مفید در یادگیری انگلیسی

محمدرضا شعبانعلی هم، در قسمت روزنوشته‌های سایت خود، برخی از تجربیات مربوط به یادگیری زبان را شرح داده است. ممکن است خواندن آن نوشته‌ هم، برای شما مفید باشد؛ خصوصاً اگر قصد ندارید در دوره‌های رسمی آموزش انگلیسی شرکت کنید و هدف‌تان، برنامه ریزی برای یادگیری زبان انگلیسی در منزل است.

منبع: بیاموز

  • sahar62 heidari
۲۶
مهر

اگر همین امروز یادگیری زبان آلمانی را شروع کرده اید، این جمله اولین درس شما خواهد بود:

Aller Anfang ist schwer. یعنی All beginnings are difficult.

وای! چرا در شروع مقاله ام درباره زبان آلمانی برای افراد مبتدی چنین چیزی گفتم؟ بهتر نبود تشویقتان کنم؟

بهتر است جمله ام را اصلاح کنم و بگویم، اگر شروع یادگیری زبان آلمانی برای شما سخت است، مشکلی نیست. این مسئله کاملا طبیعی است و شما تنها نیستید. ما اینجاییم تا به شما کمک کنیم.

برای تمام کسانی که قرار است زبان آلمانی یاد بگیرند، محتوا و مطالب مناسبی وجود دارد؛ از کانال های کاملا ابتدایی در یوتیوب گرفته تا پادکست هایی که افراد در آن ها به آرامی صحبت می کنند. با این حال، تعداد زیاد این منابع گاهی به جای اینکه کمک کننده باشد، بازدارنده است.

منابع و دروس زیادی برای یادگیری زبان آلمانی وجود دارند و همین باعث می شود نتوانید نقطه شروع را درست انتخاب کنید و تا انتهای مسیر راه غلطی پیش بگیرید. پس بهتر است قبل از اینکه شروع کنید، بفهمید روش یادگیری شما چیست و چه نوع زبان آموزی هستید.

انگیزه ندارید؟ در کلاس های زبان آلمانی اطراف محل زندگیتان ثبت نام کنید.

می خواهید بدون زحمت آلمانی یاد بگیرید؟ دوره های آنلاین آموزش زبان آلمانی را انتخاب کنید.

حوصله کلاس و درس ندارید؟ در اوقات فراغت ویدیوهایی به زبان آلمانی ببینید.

یادتان باشد! شرکت در کلاس های زبان آلمانی (چه آنلاین یا حضوری) و تماشای ویدیو، از شما یک آلمانی زبان نمی سازد. اگر تصمیمتان برای تسلط به زبان آلمانی جدی است، باید متعهد باشید و برای یادگیری وقت بگذارید.

ما در این مقاله پنج منبع یادگیری زبان آلمانی را به شما معرفی می کنیم تا برای پیدا کردن نقطه شروع، انتخاب درستی داشته باشید.

منابع طلایی برای مبتدیان زبان آلمانی

FluentU

تا به امروز، دوره های سنتی آموزش زبان آلمانی، تمرکز اصلی ما برای یادگیری این زبان بوده است. اما اکنون وقت آن رسیده تا روشی خلاقانه و سرگرم کننده برای یادگیری زبان آلمانی انتخاب کنیم: وبسایت FluentU.

وبسایت FluentU از ویدیوهای دنیای واقعی مثل موزیک ویدیوها، تریلر فیلم ها، اخبار و سخنرانی های انگیزشی استفاده می کند و آن ها را به درس های شخصی سازی شده برای یادگیری زبان تبدیل می کند. این وبسایت به طور مرتب ویدیوهای خود را به روز می کند و نزدیک به 1000 ویدیو با موضوعات مختلف برای آموزش زبان آلمانی دارد. این تعداد واقعا خارق العاده است.

وبسایت FluentU برای تمام کسانی که آلمانی می خوانند خوب است. از سطوح کاملا ابتدایی تا زبان آموزان سطوح فوق پیشرفته و نزدیک به بومیان آلمانی زبان، ویدیوهایی وجود دارد که بتوانند زبان آلمانی را تمرین کنند و به روز باشند. علاوه بر اینکه می توانید ویدیوها را بر اساس علایق خود انتخاب کنید، می توانید آن ها را با توجه به سطحی که در آن هستید هم مرتب کنید. ویدیوهای این وبسایت بیشتر برای کسانی مناسب است که در سطوح اولیه و ابتدایی یادگیری زبان آلمانی هستند، چون راهنمایی ها و دستورالعمل های آموزشی ویدیوها برای آموزش سریع و در عین حال سرگرم کننده زبان آلمانی مفید است.

زیرنویس های تعاملی، فهرست کلمات و فلش کارت هایی که خودتان می سازید به شما کمک می کند با تماشا کردن ویدیوهای مورد علاقه تان و با تمرین خواندن و شنیدن، آلمانی یاد بگیرید.

به «زیرنویس های تعاملی» که در جمله قبل گفتم دقت کردید؟ باور کنید، زیرنویس های وبسایت FluentU یک سر و گردن از زیرنویس های معمولی بالاتر است. وقتی در حال تماشای ویدیو هستید، کافی است روی کلمات حرکت کنید؛ خواهید دید ویدیو موقتا متوقف می شود، یک pop-up ظاهر می شود و عکسی به همراه معنی آن کلمه دیده می شود. کلیک بعدی روی کلمه، ویدیوهای دیگری که کلمه در آن ها استفاده شده است را نشان می دهد و می توانید مثال ها را ببینید. اگر تمام این کارها کافی نیست، می توانید کلمه را به فلش کارت آنلاین خود اضافه کنید و بعدا آن را مرور کنید و در آزمون هایی که از شما گرفته می شود، خودتان را محک بزنید.

پادکست Slow German

پادکست های زیادی به زبان آلمانی تولید شده اند که می توانند شما را از یک مبتدی به یک آلمانی زبان تبدیل کنند، اما «Slow German» برای شما که همین امروز یادگیری زبان آلمانی را شروع کردید، عالی است.

پادکست های «Slow German» با صدای Annika Rubens، روزنامه نگاری از مونیخ است. او از سال 2005 و برای تفریح و سرگرمی شروع به ساخت پادکست کرد. او در سال 2007 پادکست ها را تولید و پخش کرد و برای تولید آن ها، موفق به دریافت سه جایزه شد.

«آنیکا» در این پادکست ها به آرامی صحبت می کند و کلمات و ساختار ساده ای را به کار می برد که برای مبتدی ها قابل فهم باشد و به تقویت شنیدن آن ها کمک کند.

در قسمت «Absolute Beginners»، فایل هایی مناسب شما که اخیرا یادگیری زبان آلمانی را شروع کرده اید، قرار دارد. این صفحه از آنجایی مفید است که «آنیکا» در ابتدای هر پادکست توضیح کوتاهی به زبان انگلیسی می دهد، و کمی درباره کلمات کلیدی صحبت می کند. به این ترتیب اگر آلمانی صحبت کردن او را نفهمید یا تلفظ بعضی کلمات را متوجه نشوید، جایی برای نگرانی وجود نخواهد داشت و در ابتدای پادکست با موضوع کلی پادکست آشنا خواهید شد. پادکست های قسمت «Absolute Beginners» طیف وسیعی از موضوعات را پوشش می دهد؛ موضوعاتی از قبیل مد (Fashion) و سفر (Travel) که می توانید از میان موضوعات مختلف، موردی را انتخاب کنید که به آن علاقه دارید.

در انتخاب پادکست ها احتیاط کنید و خیلی بلندپرواز نباشید. وقتی لیست بلند بالایی از موضوعات پیش روی شما باشد، شاید انتخاب کردن سخت شود و ندانید کدام بهتر است؛ ما به شما پیشنهاد می کنیم موردی را انتخاب کنید که به آن علاقه دارید.

کانال «Easy German» در یوتیوب

اگر به حدی مشغله دارید که نمی توانید درس های زبان آلمانی را به طور منظم دنبال کنید، یا برای گوش کردن به پادکست تمرکز ندارید و حواستان پرت می شود، کانال «Easy German» برای شما مناسب است.

تمام ویدیوها با زبان آلمانی واضح، دقیق و آرام دارند و احتمالا با لب خوانی افراد در ویدیو می توانید متوجه شوید آن ها چه می گویند. همچنین برای هر ویدیو زیرنویس هایی به زبان انگلیسی و آلمانی نوشته شده است و می توانید به راحتی ویدیو را دنبال کنید. با تماشای ویدیو و خواندن زیرنویس ها می توانید همزمان مهارت خواندن را تقویت کنید و کلمات جدید یاد بگیرید.

کانال «Easy German» طیف وسیعی از موضوعات را در بر می گیرد. با تماشای این ویدیوها می توانید درباره غذای مورد علاقه¬تان صحبت کنید؛ اگر هرروز به باشگاه می روید، یاد می گیرید درباره ورزش و تناسب اندام چه باید بگویید؛ اگر می خواهید زیر و بم گرامر آلمانی را یاد بگیرید، کافی است ویدیوهای مربوط به وجه افعال و گرامر آلمانی را ببینید.

کانال «Easy German» ویدیوهای دیگری هم بارگذاری کرده است که شامل مصاحبه هایی با مردم در سطح شهر است؛ با کمک این ویدیوها می توانید انواع لهجه و گویش را بشنوید. این شیوه برای تقویت مهارت شنیدن مفید است و احتمال اینکه در مکالمات روزمره این مزیت وجود داشته باشد، خیلی کم است.

کانال «Easy German» ویدیوهای خود را به صورت هفتگی به روز رسانی می کند و همین باعث می شود موضوعات و محتوای کانال خسته کننده نشود. اما اگر به همین یک کانال قناعت نمی کنید، ویدیوهای زیادی در یوتیوب وجود دارند که برای افراد مبتدی مناسب است. باید خوش بین و جاه طلب باشید، اما غیرمنطقی بودن و اهداف اشتباه داشتن، مانع پیشرفتتان می شود.

زبان آلمانی برای مبتدیان

Deutsche Welle

وبسایت Deutsche Welle منابع زیادی برای زبان آموزان زبان آلمانی دارد، اما دروس مربوط به سطح مقدماتی این وبسایت بسیار مفید است. دوره های A1 نه تنها کاملا رایگان هستند، بلکه روش های نوین یادگیری را هم به شما آموزش می دهند.

فعالیت های زبان آموزان مبتدی، اغلب افراد را به سمت دروس تعاملی هدایت می کند تا زبان آموزان به صورت مستقل در فرآیند یادگیری شرکت کنند و این یکی از شیوه های جدید آموزش زبان است. دوره های چندرسانه ای، تمام حوزه های زبان (شنیدن، خواندن، مکالمه و نوشتن) را تحت پوشش قرار می دهند؛ بنابراین تمام مهارت ها را به طور یکسان و همزمان تقویت می کنید و فرآیند یادگیری خسته کننده نخواهد بود.

در کنار درس های دوره مقدماتی، وبسایت Deutsche Welle دو کانال پادکست هم دارد که به طور خاص برای زبان آموزان سطح A1 طراحی شده است: «Mission Berlin» و «Radio D». پادکست های «Radio D» متن هم دارند و همزمان با گوش دادن به محتوای پادکست، می توانید کلمات جدید یاد بگیرید.

وبسایت Deutsche Welle فهرستی از کلمات و واژگان دارد که برای تقویت زبان مبتدیان آماده شده است. هر کدام از این فهرست ها به موضوع خاصی می پردازند (مثل روزهای هفته یا ماه).

هر کلمه، ویدیویی دارد که نحوه تلفظ را به شما آموزش می دهد. کلماتی که برای شما نا آشنا هستند را یادداشت کنید و هر زمان که می توانید آن ها را مرور کنید تا ملکه ذهنتان شود.

کتاب First German Reader: A Beginner’s Dual-Language Book

اگر مشغله های کاری و روزانه نمی تواند شما را به کلاس های آموزش زبان آلمانی متعهد کند، یا نمی توانید کانال یا پادکستی را پیدا کنید که مناسب شما باشد، خواندن کتاب در اوقات فراغت بهترین گزینه است.

خواندن کتاب به زبان آلمانی ممکن است کمی ریسکی باشد. خیلی راحت می شود در کلماتی که معنی آن ها را نمی دانید و لازم است معنی تک تک آن ها را پیدا کنید، غرق شوید. مهم است که برای خواندن کتاب به زبان خارجی برنامه ریزی کنید و استراتژی داشته باشید؛ مثلا از کتاب های ساده مثل کتاب کودکان یا رمان های تصویری استفاده کنید. اگر به دنبال کتابی هستید که کمی حرفه ای تر باشد و با سطح و سن شما مطابقت بیشتری داشته باشد، باید کتاب دو زبانه «First German Reader: A Beginner’s Dual-Language Book» را انتخاب کنید.

این کتاب بیش از 50 متن کوتاه از جمله شعر و داستان دارد که ترجمه انگلیسی هم دارند. هدف هر متن آموزش و آشنا کردن خواننده با جنبه های مختلف فرهنگ و تاریخ آلمان است؛ پس با این کار علاوه بر اینکه با کشور آلمان آشنا می شوید، کلمات و عبارات این زبان را هم یاد می گیرید.

سعی کنید خواننده منفعل نباشید. با تهیه فهرستی از کلمات و استفاده از آن ها در مکالمات، از کتاب های آلمانی به بهترین نحو استفاده کنید. در جلسات بحث آنلاین درباره این کتاب شرکت کنید تا از جامعه آنلاین یادگیری زبان هم بیشترین بهره را ببرید. در نهایت باید گفت اگر مبتدی هستید، کمیت مطالبی که می خوانید از کیفیت آن ها مهم تر است. اگر از کتاب های آلمانی خوشتان می آید، به خواندن همین یک کتاب اکتفا نکنید و به سراغ گنجیه وسیع کتاب در اینترنت یا کتابخانه ها بروید.

خوشبختانه بعد از خواندن این مقاله، درک بیشتری از گزینه های موجود برای زبان آموزان مبتدی زبان آلمانی دارید. می توانید از هر منبع یا محتوایی که دوست دارید برای یادگیری خود استفاده کنید و دیگر هیچ بهانه ای برای کم کاری یا شروع نکردن یادگیری زبان خارجی پذیرفته نیست! 


بیشتر بخوانید: مراحل یادگیری زبان آلمانی به همراه معرفی کتاب و آزمون

بیشتر بخوانید: با شش راه ساده، زبان آلمانی را بهتر صحبت کنید

بیشتر بخوانید: در یک ماه چقدر می توانید آلمانی یاد بگیرید؟

 

منبع: آموزشگاه زبان ایرانمهر (iranmehrcollege.com)

https://iranmehrcollege.com/fa/article/40

 

  • sahar62 heidari
۲۵
مهر

 

آیا یادگیری زبان اسپانیایی سخت است؟

آیا یادگیری زبان اسپانیایی سخت است؟

آیا یادگیری زبان اسپانیای سخت است؟ این شش فاکتور را پیش از شروع یادگیری زبان اسپانیایی در نظر بگیرید.

ورزشکاران المپیک کارهای خارق‌العاده‌ای انجام می‌دهند. و این دستاوردها ترکیبی از استعداد ذاتی، هزاران ساعت تمرین و تعهد بی حد و اندازه برای پیروزی در رشته‌های ورزشی است. یادگیری یک زبان جدید، مثل دویدن در ماراتن یا شنا در استخر المپیک دشوار است. مثل همه‌ی آنها به کمی استعداد، تمرین و تعهد زیاد نیاز دارد. همه ما می‌دانیم که آسان نخواهد بود با این حال زمانی از خود می‌پرسیم " آیا یاد گرفتن اسپانیایی واقعا دشوار است؟" و باید گفت این سوال پراهمیتی است، زیرا شما می‌خواهید بدانید که آیا ارزش دارد تا تمام انرژی‌‎تان را برای این کار مصرف کنید؟

پس با همه‌ی این حرف‌ها آیا یادگیری زبان اسپانیایی دشوار است؟ بدبختانه جواب دادن به آن اصلا ساده نیست!

در این مقاله ما به بررسی بعضی فاکتورها می‌پردازیم که یادگیری زبان اسپانیایی را دشوار میکند و در عین حال از برخی جنبه‌ها که آن را ساده‌تر میکند نیز صحبت میکنیم! در انتهای این مقاله تصمیم با شما است که آیا یادگیری زبان اسپانیایی دشوار است یا خیر؟

درجه سختی  زبان اسپانیایی به پیش زمینه شما بستگی دارد!

تسلط بر زبان دوم یکی از بهترین عوامل مشخص کننده سرعت و یادگیری در زبان اسپانیایی این است . تسلط به زبان دیگری، یادگیری زبان سوم و چهارم را بسیار ساده می‌کند. به ویژه اگر شما بر زبان‌های رمنس مثل ایتالیایی و فرانسه از پیش تسلط داشته باشید، زیرا که بخش بزرگی از ساختار کلمات و قواعد در این گروه زبان شبیه به هم است. اگر شما هیچ زبان دیگری به جز انگلیسی نمی‌دانید یادگیری این زبان از صفر دشوار خواهد بود. 

اگر شما به جامعه اسپانیایی زبان دسترسی داشته باشید ممکن است یادگیری ساده‌تر شود و خیلی سریع‌تر بر این زبان مسلط شوید. تمرین با دیگران بخش مهمی از یادگیری است. و اگر در اطراف شما کسی که اسپانیایی صحبت کند حضور داشته باشد به شما این امکان را می‌دهد که مهارت‌‎های اسپانیایی خودتان را بیشتر تمرین کنید.

آموختن اسپانیایی در سن پایین آن را ساده‌تر خواهد کرد. با یادگیری تدریجی و آرام بچه‌ها ساده‌تر زبان می‌آموزند و همان طور که زبان اولشان را یاد گرفته اند اطلاعات را به سادگی به خاطر می‌سپارند و بدون هیچ مشکلی درونی می‌کنند.

خبر خوب این است که اگر شما در دانشگاه یا مدرسه کمی زبان اسپانیایی آموخته باشید، پایه این زبان را دارید و با این زیر بنا ساده‌تر می‌توانید زبان اسپانیایی را یاد بگیرید و فرآیند آن برای شما ساده تر خواهد بود.

حتما بخوانید: نه گفتن به زبان اسپانیایی را یاد بگیرید

آیا اصلا ارزش دارد که اسپانیایی یاد بگیرید؟ 

بله! 100%!  پس منتظر پاسخ دیگری بودید؟

با وجود سختی‌ها ، آموختن زبان بسیار رضایت بخش است! اگر اندکی چالش همه را از یادگیری بازدارد، آنگاه تماشای المپیک خیلی کسل کننده خواهد بود.

اگر یادگیری زبان را دشوار بپندارید، پیشرفت نخواهید کرد. دلایلی پیدا کنید که به شما انگیزه یادگیری دهد. چه چیزی به شما الهام و انگیزه می‌دهد که زبان اسپانیایی را بهتر یاد بگیرید؟ وقتی همه چیز سخت و دشوار می‌شود و شما به یادگیری این زبان شک می‌کنید، آنها را به خاطر آورید.

پیش از شروع به یادگیری شما باید تصمیم بگیرید که می خواهید به چه سطحی از زبان اسپانیایی دست یابید؟ اگر می‌خواهید برای سفر آینده‌تان فقط اندکی با این زبان آشنا شوید در مقایسه با زمانی که تسلط کامل بر این زبان در نظر شما است، یادگیری دیگر طاقت فرسا نخواهد بود!

خارج از انگیزه شخصی شما برای یادگیری زبان اسپانیایی، فقط می‌توانم بگویم قطعا ارزشش را دارد.

اسپانیایی زبان پیچیده ای است. برخی از جنبه های اسپانیایی آن را برای یادگیری دشوار‌تر می‌کند در عین حال برخی ویژگی های آن را ساده‌تر میکند. به ویژه اگر شما از قبل زبان اسپانیایی را می دانید. بگذارید به برخی از چالش های یادگیری زبان اسپانیایی بپردازیم:

بهترین روش برای یادگیری زبان اسپانیایی

سه دلیل که یادگیری زبان اسپانیایی ساده است

در حال حاضر با دانستن زبان انگلیسی شما بسیاری از کلمات و واژه های هم ریشه را می دانید. برای مثالadopter  از ریشه adopt  و یا کلمه participar از ریشه ( to participate ) است.

به اینها کلمات هم ریشه (cognates) در زبان انگلیسی و اسپانیایی می‌گویند و یادگیری اسپانیایی را بسیار ساده‌تر می‌کنند. از آنجایی که شما ریشه را از قبل می شناسید با نگاه کردن به آن میتوانید معنایش را به درستی حدس بزنید. با توجه به این مسئله همین حالا تعداد زیادی لغت اسپانیایی می‌دانید. با این وجود باید توجه داشت که کلماتی وجود دارند که به نظر ریشه مشترک دارند اما معنای آنها با آنچه به نظر میرسد یکی نیست. برای مثال تلفظ کلمه sopa شبیه به soap است و در نگاه اول شما را به یاد صابون می‌اندازد اما در واقع معنی آن سوپ است!

ممکن است به اشتباه متوجه معنای برخی کلمات با ریشه های یکسان شوید پس بهتر است پیش از همه لیست از این هم ریشه‌های مشابه که معنای متفاوت دارند را پیدا کنید تا از اشتباه خوداری کنید.

ساختار جمله در زبان اسپانیایی  شبیه به ساختار جمله در زبان انگلیسی است

اسپانیایی و انگلیسی ساختاری خیلی شبیه به هم دارند. که این خودش نصف داستان است! به جز چند تفاوت کوچک مثل ترتیب صفت و اسم در جمله، اسپانیایی و انگلیسی هر دو از ترتیب "فاعل، فعل، مفعول " تبعیت می‌کنند. زبان هایی وجود دارند که کاملا ترتیب جمله متفاوتی با این ساختار دارند.

بیشتر بخوانید: چرا انگیزه برای یادگیری زبان اسپانیایی مهم است؟

اسپانیایی  قواعد و الگوهای زیادی دارد که باید از آنها پیروی کرد!     

مثل انگلیسی، اسپانیایی لیستی بالا بلندی از قواعد دارد که در آن استثناهایی نیز وجود دارد. با این وجود قواعد و اصول در بسیار از حوزه‌ها وجود دارد که هر چه بیشتر بر روی آنها تمرکز کنید ساده‌تر بر زبان اسپانیایی مسلط می‌شوید. برای مثال صرف کردن فعل و ساختن جمله با آن در اکثر زبان ها اصولی مشابه دارد و شما را ملزم میکند که نحوه صرف فعل را یاد بگیرید.

الگوها در زبان اسپانیایی در همه جا هستند برای مثال در هنگام شروع به یادگیری زبان اسپانیایی شما به سرعت متوجه خواهید شد که اسم‌هایی که بهo  ختم میشوند اکثر مواقع جنسیت مذکر دارند، در حالی که اسم‌هایی که به a ختم میشوند اغلب مونث هستند. حتی استثناها هم در قالب کلی در این بخش الگو دارند. برای مثال کلماتی که به ema ختم میشود حتما مذکر  هستند مثل کلمهel poema و el tema که پسوند ema  دارند. برای یادگیری ساده‌تر زبان اسپانیایی چشمتان را برای شناسایی این الگو ها تمرین دهید تا سریع بتوانید جمله بسازید.

سه دلیل که یادگیری اسپانیایی به خاطر آن دشوار به نظر  میرسد  

  • در اسپانیایی فعل‌های بی‌قاعده زیادی وجود دارد.

به خاطر سپردن افعال بی‌قاعده در زبان اسپانیایی ممکن است یادگیری را برای شما کمی دشوار کند. بسیاری از افعال پرکاربرد بی‌قاعده هستند و به ناچار باید آنها را در مکالمه هرروزتان استفاده کنید به همین دلیل کنار گذاشتن آنها اصلا عاقلانه نیست! اگر چه ممکن است دلهره آور باشد! اما باید وقت بگذارید و این افعال را به خاطر بسپارید. به مرور خواهید دید که در دل این افعال نیز قاعده ای وجود دارد که همه چیز را برای شما ساده‌تر میکند. به یاد داشته باشید که این قسمت دشوار ترین بخش یادگیری زبان اسپانیایی است فقط تسلیم نشوید و به یادگیری ادامه دهید.

در اسپانیایی کلمات  جنسیت دارند

بر خلاف انگلیسی، در اسپانیایی جنسیت در اسم ها، صفت‌ها و صرف فعل ها وجود دارد و شما باید تطابق آنها را رعایت کنید. ابتدا ممکن است طاقت فرسا به نظر بیایید اما با کمی صبر به این سیستم عادت خواهید کرد. هیچ دلیل موثقی برای جنسیت هر کلمه نیست و انتظار میرود که جنسیت هر کلمه را بدانید، زیرا انتخاب حرف اضافه و صفت را تحت تاثیر خودش قرار می‌‎دهد.

گاهی ممکن است هیچ اصولی در آن نبینید. اما ضمن پیشرفت در اسپانیایی، متوجه اصول آن خواهید شد و درک خواهید کرد که چرا برخی کلمات جنسیت خاص خودشان را دارند. برای مثال ترکیبی از اشیا و یا افراد در کل مذکر محسوب میشوند، در حالی که برخی از حیوانات جنسیت خاص خودشان را دارند

ممکن است تسلط  بر تلفظ برای شما مشکل باشد. 

الفبا اسپانیایی دقیقا مشابه الفبای زبان انگلیسی است، با این حال تلفظ کلمات اسپانیایی به شدت با تلفظ در انگلیسی فرق می‌کند. با این حال یادگیری تلفظ حروف صدا دار در زبان اسپانیایی بر خلاف زبان انگلیسی ساده تر است زیرا در انگلیسی ممکن است یک گروه حروف صدا دار تلفظ‌ متفاوتی داشته باشند ولی در زبان اسپانیایی تلفظ یک گروه از حروف صدا دار مشخص و تکراری است. برای مثال حرف e  در آخر کلمه با صدای eh تلفظ می‌شود مثل کلمه met. با این حال تلفظ دقیق اسپانیایی برای غیر بومیان ممکن است دشوار به نظر برسد.

چطور یادگیری زبان اسپانیایی را ساده سازیم؟ 

اصلا مهم نیست که یادگیری این زبان چقدر دشوار به نظر می‌آید؟! همیشه راه‌هایی برای ساده‌سازی یادگیری زبان اسپانیایی وجود دارد. در ذیل به چندین توصیه کاربردی اشاره شده است:

روش یادگیری خود را اول از همه پیدا کنید 

هر کس روش یادگیری خاص خودش را دارد. اول از همه آن را شناسایی کنید تا بتوانید سرعت یادگیری خود را به شدت افزایش دهید. برای مثال اگر به وسیله تصاویر بهتر یاد می‌گیرید گوش دادن به پادکست ها اصلا ایده خوبی به نظر نمی‌رسد. همیشه هدف این است که شما هوشمندانه‌تر قدم بردارید نه آنکه بیهوده زمان بگذارید.

زمان مطالعه خود را مشخص کنید:

یادگیری زبان زمان‌بر است. پیشرفت نخواهید کرد مگر اینکه به آن در بازه‌های مشخص، زمان کافی اختصاص دهید. برای اینکه به اهداف زبان آموزی خود دست پیدا کنید، باید با برنامه منظم به مطالعه بپردازید حتی اگر آن مطالعه 15 دقیقه‌ای در طول روز باشد. مطالعه را در برنامه هر روز خودتان قرار دهید تا مطمئن شوید که در مسیر یادگیری مستمر هستید.  

تصمیم بگیرید که از زبان اسپانیایی هر روز  استفاده ‌کنید. 

علاوه بر تخصیص زمان مناسب باید از آنچه یاد میگیرید هر روز استفاده کنید. می‌توان این کار را با توصیف هر چیزی به زبان اسپانیایی شروع کنید، با برچسبی بر روی لوازم خانه نام آنها را به اسپانیایی بنویسید، به موسیقی اسپانیایی گوش دهید، و یا اخبار را به زبان اسپانیایی تماشا کنید.

از منابعی که در اطرافتان است به بهترین نحو  استفاده کنید

به لطف اینترنت منابع موجود برای یادگیری زبان اسپانیایی نامحدود هستند. میتوانید معلم استخدام کنید، از منابع رایگان موجود در اینترنت استفاده کنید یا یک کتاب عالی بخرید. حتی شما میتوانید به وبسایت موسسه ایران مهر سری بزنید تا به راحتی به منابع معتبر دست پیدا کنید. به موزیک ویدئو و سخنان انگیزشی به زبان اسپانیایی گوش دهید و ضمن یادگیری تفریح کنید. بهترین روش این است که ضمن تفریح خود را در زبان غرق کنید. با این کار دایره لغات شما به طرز چشم گیری بالا خواهد رفت.

بهترین راه برای یادگیری زبان اسپانیایی این است که در آن ثابت قدم باشید و به سویه اهداف طلایی‌تان پیش بروید و باور داشته باشید که توانایی انجام این کار را دارید.  

منبع: آموزشگاه زبان ایرانمهر (iranmehrcollege.com)

 

https://iranmehrcollege.com/fa/article/166

  • sahar62 heidari
۲۴
مهر

پیدا کردن منابع آموزشی مناسب، یک از اصلی ترین مراحل یادگیری یک زبان جدید است. برای یادگیری زبان آلمانی هم دسترسی به این منابع کمک زیادی به شما خواهد کرد، در نتیجه در این مطلب به معرفی 7تا از کتابهای موثر در یادگیری این زبان میپردازیم. در انتخاب این کتابها به زمینه تمرکز و سطح آنها توجه کنید.

1- Basic German Vocabulary

Basic German Vocabulary کتاب آموزش آلمانی

کتاب Basic German Vocabulary از انتشارات Langenscheidt یکی از بهترین منابع واژه آموزی زبان آلمانی است. این کتاب دارای دو ساختار طبقه بندی برای واژگان است که یادگیری را بسیار موثر می کند. اولین نکته در مورد کتاب این است که، مجموعه لغات کتاب از بین 4000 واژه پرکاربرد زبان آلمانی انتخاب شده اند. در کتاب برای یادگیری بهتر مجموعه 1-2000 واژه پر کاربرد به صورت جداگانه ای از بقیه واژگان ارائه شده تا کاربران مبتدی تر بتوانند تنها واژگان پایه ای را بیاموزند. گذشته از این طبقه بندی، تمام واژه های کتاب بر اساس موضوعات هم طبقه بندی شده اند. این موضوع به کاربر امکان یادگیری بخش های دلخواهش را میدهد.

از ویژگی های دیگر این کتاب می توان به نمایش نحوه تلفظ واژه، مثال برای هر واژه، نقش دستوری واژه و … اشاره کرد. در کل کتاب Basic German Vocabulary یک منبع عالی برای یادگیری واژه های آلمانی است. تنها نقطه ضعف کتاب در انگلیسی بودن معانی ان است. این موضوع باعث می شود در صورتی که تسلط کافی به انگلیسی نداشته باشید، استفاده از کتاب کمی برای شما سخت شود.

  • زبان کتاب: انگلیسی
  • سطوح قابل پشتیبانی: A1-B1 (مبتدی تا متوسط)
  • مهارت های هدف: واژه آموزی
  • دارای CD صوتی: خیر

2- Deutsch in 30 Tagen

Deutsch in 30 Tagen کتاب آموزش آلمانی

کتاب Deutsch in 30 Tagen یا German in 30 days یک کتاب فوق العاده دیگر برای یادگیری زبان آلمانی از انتشارات Langenscheidt است. این کتاب یک خودآموز برای یادگیری زبان آلمانی است که تلاش می کند مهارت های مختلف زبان آلمانی را به صورت همزمان بهبود دهد. این کتاب از مجموعه از متون، تمرین ها، جدول واژگان و فایل ها صوتی تشکیل شده که در یادگیری آلمانی بسیار موثر است.

البته این کتاب دو نقطه ضعف هم دارد، بزرگترین نقطه ضعف کتاب در عنوان گول زننده آن است. با وجود ادعای کتاب، روند جلو رفتن آن برای زبان آموز بسیار سریع است. باید در مطالعه این کتاب سعی کنید برای هر درس مدت زمان به مراتب بیشتری بگذارید. یادگیری مجموع گرامرها و واژگان هر درس به تنهایی به حداقل 1 هفته زمان نیاز دارد. توصیه ما یادگیری زبان در طول 30 هفته به جای 30 روز است. مشکل دیگر این کتاب برای کاربران فارسی زبان، انگلیسی بودن کتاب است. این موضوع به خصوص در ابتدای یادگیری ممکن است روند یادگیری را برای زبان اموزانی که به انگلیسی تسلط ندارند مشکل کند.

  • زبان کتاب: انگلیسی
  • سطوح قابل پشتیبانی: A1-B1 (مبتدی تا متوسط)
  • مهارت های هدف: واژه آموزی / گرامر / مکالمه / شنیداری
  • دارای CD صوتی: بله

3- Kurzgrammatik Deutsch

Kurzgrammatik Deutsch کتاب آموزش آلمانی

کتاب Kurzgrammatik Deutsch یک کتاب دیگر از انتشارات Langenscheidt است که به طور تخصصی روی گرامر زبان آلمانی تمرکز می کند. این کتاب به طور خلاصه اما دقیق به بیان نکات گرامری زبان آلمانی می پردازد. ساختار دسته بندی کتاب بسیار مرتب است و پوشش خوبی روی موضوعات مختلف گرامری دارد. البته زبان کتاب آلمانی است پس برای نوآموزان توصیه نمی شود.  البته کتاب بسیار ساده اقدام شرح توضیحات کرده پس برای زبان آموزانی که اشنایی اولیه ای با زبان آلمانی داشته باشند میتوانند از آن استفاده کنند. کتاب Kurzgrammatik Deutsch به افرادی توصیه می شود که با درک مفاهیم کلی در گرامر آلمانی مشکل دارند و به دنبال یک منبع برای یادگیری گرامر هستند.

  • زبان کتاب: آلمانی
  • سطوح قابل پشتیبانی: A2-B1 (اولیه تا متوسط)
  • مهارت های هدف: گرامر
  • دارای CD صوتی: خیر

 

4- German For Dummies

German For Dummies کتاب آموزش آلمانی

کتاب German For Dummies یکی از کتاب های مجموعه For Dummies (برای احمق ها) است. این کتاب همانطور که از نامش مشخص است سعی می کند زبان آلمانی را به ساده ترین شکل ممکن آموزش دهد تا همه افراد بتوانند به خوبی این زبان را یاد بگیرند. کتاب شرح زیادی برای هر بخش گرامری از زبان آلمانی دارد و دقت ویژه ای بر روی جزئیات کرده. با مطالعه این کتاب از ابتدا کمتر سوالی پاسخ داده نشده در ذهن شما باقی خواهد ماند. نکته مهم در استفاده از کتاب German For Dummies تسلط به زبان انگلیسی است. از آنجا که کتاب شرح زیادی برای هر بخش میدهد، در صورت نداشتن تسلط به این زبان نخواهید توانست به خوبی از محتوای این کتاب استفاده کنید. البته این کتاب برای افرادی که از قبل با آلمانی آشنایی داشته باشند ممکن است کمی خسته کننده باشد و روند پیش رفتن آن کند به نظر برسد.

  • زبان کتاب: انگلیسی
  • سطوح قابل پشتیبانی: A1-A2 (مبتدی تا اولیه)
  • مهارت های هدف: واژه آموزی / گرامر / مکالمه / شنیداری
  • دارای CD صوتی: بله

 

5- Hören & Sprechen

Hören & Sprechen کتاب آموزش آلمانی

مجموعه Hören & Sprechen یک مجموعه چند کتابه است که به طور تخصصی با هدف بهبود مهارت های شنیداری و گفتاری توسط انتشارات hueber منتشر شده. این مجموعه برای هر سطح یک کتاب متفاوت دارد اما ساختار کتاب ها در طول مجموعه تقریبا مشابه هستند. کتاب های Hören & Sprechen به طور کلی از مجموعه ای از مکالمات دسته بندی شده ساخته شده که به بهبود مهارت شنیداری زبان آموز کمک میکند. پس از هر بخش شنیداری هم مجموعه از تمرین ها و سوالات از زبان آموز مطرح می شود که به یادگیری بهتر کمک می کند. طراحی فایل های صوتی به نحوی صورت گرفته که زبان آموز بتواند از طریق گوش دادن به آنها و تکرار متن ها مهارت گفتاری خود را هم تقویت کند. در زمان خرید یا تهیه این مجموعه توجه داشته باشید که حتما از کتاب مناسب برای سطح خود استفاده کنید.

  • زبان کتاب: آلمانی
  • سطوح قابل پشتیبانی: A1-B2 (مبتدی تا متوسط)
  • مهارت های هدف: شنیدار / گفتار
  • دارای CD صوتی: بله

6- !Einfach sprechen

!Einfach sprechen کتاب آموزش آلمانی

کتاب Einfach sprechen همانطور که از نامش مشخص است برای بهبود مهارت گفتاری در زبان آموزان طراحی شده است. ساختار کتاب از مجموعه از عبارات کاربردی در مکالمات روزمره، فایل های صوتی محاوره به زبان آلمانی و تمرین های مفید برای بهبود این مهارت ساخته شده است. استفاده از این کتاب میتواند در کنار بهبود مهارت گفتاری، مهارت شنیداری و تا حدودی واژه آموزی شما را هم بهبود دهد. توجه داشته باشید که زبان آموزان هدف این کتاب، سطوح A2 تا B1 هستند. پس در صورتی که آشنایی کمی با زبان آلمانی دارید و هنوز در سطح A1 هستید، استفاده از این کتاب به شما توصیه نمی شود.

  • زبان کتاب: آلمانی
  • سطوح قابل پشتیبانی: A2-B1 (اولیه تا متوسط)
  • مهارت های هدف: شنیداری / گفتاری
  • دارای CD صوتی: بله

 

7- Zwischendurch mal … Hören

Zwischendurch mal … Hören کتاب آموزش آلمانی

کتاب Zwischendurch mal … Hören از انتشارات hueber یک کتاب تخصصی برای زبان آموزان سطوح مبتدی و اولیه برای بهبود مهارت شنیداری است. این کتاب از طریق فایل های صوتی متعدد و ساده، تمرین ها و سوالات دسته بندی شده و ساختاری استاندارد می تواند کمک زیادی در بهبود مهارت شنیداری زبان آموز باشد. مکالمات این کتاب به نسبت ساده هستند و حتی اگر دانش زیادی از آلمانی نداشته باشید هم برای شما قابل استفاده خواهند بود.

  • زبان کتاب: آلمانی
  • سطوح قابل پشتیبانی: A1-A2 (مبتدی تا اولیه)
  • مهارت های هدف: شنیداری
  • دارای CD صوتی: بله
  • منبع: بیاموز
  • sahar62 heidari
۲۳
مهر

امروز هم یک زبان کم جمعیت ولی پرطرفدار را به شما معرفی و آموزش میدهیم که آن هم زبان عبری است.عبری به شاخهٔ سامی غربی از خانوادهٔ زبان‌های آفروآسیایی تعلق دارد و تنها زبان باقی‌مانده از زبان‌های کنعانی است. عبری تنها نمونهٔ موفق احیای یک زبان مرده است. این زبان را حدود ۸ میلیون نفر گویش میکنند

 

ابتدا pdf یا کتاب کامل را اینجا دانلود نمایید

فایلهای صوتی درس ۱ تا ۱۰۰ را از لینک های زیر دانلود نمایید

۱ ‫اشخاص ۳۵ ‫در فرودگاه ۶۹ ‫لازم داشتن –خواستن
۲ ‫خانواده ۳۶ ‫عبور و مرور درون شهری ۷۰ ‫چیزی خواستن
۳ ‫آشنا شدن ۳۷ ‫در راه ۷۱ ‫چیزی خواستن
۴ ‫در مدرسه ۳۸ ‫در تاکسی ۷۲ ‫چیزی که باید انجام گیرد
۵ ‫کشورها و زبانها ۳۹ ‫خرابی ماشین ۷۳ ‫اجازه داشتن برای انجام
۶ ‫خواندن و نوشتن ۴۰ ‫سؤال در مورد مسیر حرکت ۷۴ ‫خواهش کردن
۷ ‫اعداد ۴۱ ‫جهت یابی ۷۵ ‫دلیل آوردن برای چیزی ۱
۸ ‫ساعات روز ۴۲ ‫بازدید از شهر ۷۶ ‫دلیل آوردن برای چیزی ۲
۹ ‫روزهای هفته ۴۳ ‫در باغ وحش ۷۷ ‫دلیل آوردن برای چیزی ۳
۱۰ ‫دیروز –امروز –فردا ۴۴ ‫گردش عصر (شب) ۷۸ ‫صفت ها ۱
۱۱ ‫ماهها ۴۵ ‫در سینما ۷۹ ‫صفت ها ۲
۱۲ ‫نوشیدنیها ۴۶ ‫در دیسکو ۸۰ ‫صفت ها ۳
۱۳ ‫فعالیتها ۴۷ ‫تدارک سفر ۸۱ ‫گذشته (زمان گذشته) ۱
۱۴ ‫رنگ ها ۴۸ ‫فعالیت های تعطیلاتی ۸۲ ‫گذشته (زمان گذشته) ۲
۱۵ ‫میوه ها و مواد غذایی ۴۹ ‫ورزش ۸۳ ‫گذشته (زمان گذشته) ۳
۱۶ ‫فصل های سال و آب و هوا ۵۰ ‫در استخر شنا ۸۴ ‫گذشته (زمان گذشته) ۴
۱۷ ‫در خانه ۵۱ ‫خرید مایحتاج ۸۵ ‫سوال کردن- گذشته ۱
۱۸ ‫نظافت خانه ۵۲ ‫در فروشگاه ۸۶ ‫سوال کردن- گذشته ۲
۱۹ ‫در آشپزخانه ۵۳ ‫مغازه ها ۸۷ ‫زمان گذشته افعال معین ۱
۲۰ ‫گفتگوی کوتاه ۱ ۵۴ ‫خرید ۸۸ ‫زمان گذشته افعال معین ۲
۲۱ ‫گفتگوی کوتاه ۲ ۵۵ ‫کار ۸۹ ‫امری ۱
۲۲ ‫گفتگوی کوتاه ۳ ۵۶ ‫احساس ها ۹۰ ‫امری ۲
۲۳ ‫یادگیری زبانهای خارجی ۵۷ ‫در مطب دکتر ۹۱ ‫جملات وابسته با که ۱
۲۴ ‫قرار ملاقات ۵۸ ‫اعضا بدن ۹۲ ‫جملات وابسته با که ۲
۲۵ ‫در شهر ۵۹ ‫در اداره پست ۹۳ ‫جملات وابسته با آیا
۲۶ ‫در طبیعت ۶۰ ‫در بانک ۹۴ ‫حروف ربط ۱
۲۷ ‫در هتل –ورود به هتل ۶۱ ‫اعداد ترتیبی ۹۵ ‫حروف ربط ۲
۲۸ ‫در هتل –شکایت ۶۲ ‫سئوال کردن ۱ ۹۶ ‫حروف ربط ۳
۲۹ ‫دررستوران ۱ ۶۳ ‫سئوال کردن ۲ ۹۷ ‫حروف ربط ۴
۳۰ ‫در رستوران ۲ ۶۴ ‫نفی ۱ ۹۸ ‫حروف ربط مضاعف
۳۱ ‫در رستوران ۳ ۶۵ ‫نفی ۲ ۹۹ ‫حالت اضافه
۳۲ ‫در رستوران ۴ ۶۶ ‫ضمائر ملکی ۱ ۱۰۰ ‫قیدها
۳۳ ‫در ایستگاه قطار ۶۷ ‫ضمائر ملکی ۲    
۳۴ ‫در قطار ۶۸ ‫بزرگ –کوچک    

روش کار با این مجموعه آموزشی زبان عبری در ۱۰۰ روز به این صورت است که شما ابتدا هر درس را چند بار گوش دهید و سپس از روی فایل پی دی اف آنها را تمرین کنید تا هم طرز نوشتن کلمات را به خوبی و به راحتی بیاموزید و هم مکالمات خود را تقویت نمایید.همزمان با مجموعه بالا زبان نصرت عبری بسیار بسیار برای شما ارزشمند خواهد بود.

برای یادگیری کامل زبان عبری از بسته آموزش رزتا استون عبری استفاده نمایید

( این مجموعه فوق العاده است ! و بسیار کاملتر از ۱۰۰ درس بالا است )

ویژگی های برتر مجموعه اصلی رزتا استون عبری: نرم‌ افزاری قدرتمند و تعاملی برای آموزش زبان با استفاده از تصویر،صدا و ویدیو و بهترین و ساده‌ترین راه حل برای یادگیری یک زبان دوم و بخشهای مختلف آن نظیر خواندن، نوشتن، مکالمه، تلفظ و گرامر می‌‌باشد

منبع : چرب زبان

  • sahar62 heidari