مقالاتی درباره یادگیری زبان انگلیسی

۲ مطلب در مهر ۱۳۹۹ ثبت شده است

۰۵
مهر

معرفی کامل کتاب آموزش زبان انگلیسی امریکن انگلیش فایل American English File

کتاب‌های آموزش زبان انگلیسی کم نیستند و گاهی برای انتخاب مناسب‌ترین آن‌ها برای سطح تسلط و دانش خود، دچار مشکل می‌شویم. به همین دلیل ما در این مقاله یکی از برترین و معتبرترین کتاب‌های آموزش زبان انگلیسی یعنی مجموعه امریکن انگلیش فایل American English File را به شما معرفی کنیم.

هر آنچه که باید در مورد کتاب امریکن انگلیش فایل بدانید

مجموعه آموزشی امریکن انگلیش فایل در ۶ سطح Beginner، Elementary، Pre Intermediate، Intermediate، Upper Intermediate و Intermediate Plus یا Advanced تهیه و تدوین شده است. در حال حاضر این مجموعه جزو به‌روزترین کتاب‌های آموزشی زبان انگلیسی است. هر سطح این مجموعه شامل کتاب اصلی یا Student Book، کتاب تمرین یا Workbook و کتاب راهنمای معلم یا Teacher Book است. در ادامه توضیحات کوتاهی در مورد کتاب‌های هر سطح ارائه می‌کنیم.
کتاب اصلی زبان آموزان یا Student Book: در این کتاب با توجه به سطح، لغات جدید، گرامر، دستور زبان، عبارات و اصطلاحات کاربردی و متناسب با موضوع درس، نحوه جمله‌بندی، ساختار و تلفظ آموزش داده می‌شود. در هر سطح تلاش شده تا با توجه به موارد آموزش داده شده در هر درس، ۴ مهارت اصلی برای تسلط بر زبان انگلیسی شامل مهارت خواندن، مهارت نوشتن، مهارت شنیداری و مهارت گفتاری نیز آموزش داده شود. فایل‌های صوتی هر درس باعث پیشرفت چشمگیری در تقویت مهارت شنیداری می‌شود.

کتاب تمرین یا Workbook

این کتاب شامل تمریناتی علمی و کاربردی است که هدف آن درک عمیق‌تر و یادگیری بهتر دروس مربوط به کتاب اصلی است. در کنار این تمرینات یک فایل نیز برای خودآزمایی وجود دارد که به گونه‌ای کاملاً تخصصی کتاب کار یا کتاب تمرین را کامل کرده است. تمرینات این کتاب در تکمیل تمرینات کتاب اصلی و گسترده‌تر از آن هستند و به منظور تثبیت موضوعات آموزش داده شده کتاب اصلی در ذهن زبان آموز تهیه و تدوین شده‌اند.

کتاب راهنمای معلم یا Teacher Book

این کتاب به منظور راهنمایی معلمان تهیه شده و شامل نکات اضافی و تکمیلی برای آموزش کتاب اصلی مجموعه امریکن انگلیش فایل است. علاوه بر این شامل فایل‌های ویدئویی، فایل‌های صوتی و فایل‌های چند رسانه‌ای برای ارائه بهتر کتاب اصلی است.
ویژگی‌های اصلی مجموعه کتاب‌های امریکن انگلیش فایل American English File
همانطور که قبلاً هم اشاره کردیم مجموعه امریکن انگلیش فایل دارای ویژگی‌های خاصی است که باعث شده توسط بسیاری از معلمان زبان انگلیسی توصیه و در بسیاری از مؤسسات آموزشی تدریس شود. از جمله دیگر ویژگی‌های برجسته این مجموعه می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • مطالب و منابع به‌روز با موضوعاتی بسیار متنوع
  • آموزش لغات، عبارات، اصطلاحات، مکالمه، دستور زبان، گرامر، تلفظ در هر درس
  • تمرینات متنوع و آنلاین با قابلیت تصحیح
  • ویدئوهای آموزشی جداگانه با موضوعاتی متنوع و کاربردی برای زندگی روزمره
  • نرم افزار آموزشی شامل آموزش تلفظ، گرامر و تمرینات اضافی برای آمادگی حضور در آزمون‌های پایان ترم
  • دارای iChecker برای بررسی میزان پیشرفت تحصیلی زبان آموز
  • دارای سی‌دی نمونه آزمون‌های قبلی با مجموعه بزرگی از سوالات کاربردی است که با تمرینات هدفمند و انگیزشی تلاش در تقویت مهارت
  • خواندن، نوشتن، شنیداری و گفتاری زبان آموز دارد.
  • پوشش دهی ۶ سطح Beginner، Elementary، Pre Intermediate، Intermediate، Upper Intermediate و Intermediate Plus یا Advanced

نقاط قوت کتاب امریکن انگلیش فایل

مؤلفان کتاب‌ امریکن انگلیش فایل (OXFORD UNIVERSITY PRESS) تلاش می‌کنند تا با ایجاد محیط و امکاناتی متفاوت زبان آموزان را به یادگیری زبان انگلیسی مشتاق کنند. در ادامه به مواردی اشاره می‌کنیم که جزو نقاط قوت کتاب امریکن انگلیش فایل است و باعث شده زبان آموزان بسیاری از آن استفاده کنند.
موضوعات جدید و جذاب که در کتاب‌های مشابه کمتر به آن‌ها پرداخته شده است.
ویدئوهای آموزشی با کیفیت و با موضوعات کاربردی که برای مکالمات روزمره بسیار مفید هستند.
تمرینات متنوع با محوریت آموزش مهارت شنیداری که نقش بسیار زیادی در گسترش دایره لغات و اصطلاحات زبان آموز نیز دارد.
مکالمات این کتاب منابع بسیار فوق‌العاده‌ای برای تقویت مهارت گفتاری هستند.
بانک گرامر یا دستور زبان و بانک واژگان که مانند یک جزوه جداگانه تهیه و تدوین شده از دیگر ویژگی‌های منحصربه‌فرد این مجموعه است.

در هر سطح از کتاب امریکن انگلیش فایل چه می‌آموزید؟

در هر سطح از کتاب امریکن انگلیش فایل به آموزش واژگان جدید، عبارات و اصطلاحات کاربردی، گرامر، تلفظ، تمرین مکالمه و نوشتن پرداخته می‌شود. در این بخش به تفکیک، هر سطح را بررسی کرده و به شما می‌گوییم قرار است در هر درس چه مفاهیمی را آموزش ببینید.

منبع: https://bbinbbar.com/american-english-file/

  • sahar62 heidari
۰۵
مهر

معرفی مجموعه کتاب های آموزش زبان انگلیسی کودکان فمیلی اند فرندز (Family and Friends)

چقدر با متد آموزش زبان انگلیسی کتاب‌هایی مانند فمیلی اند فرندز آشنا هستید؟
منابع آموزش زبان انگلیسی برای کودکان تفاوت‌های بسیار زیادی با منابع آموزشی بزرگسالان دارند. این کتاب‌ها باید جذاب، رنگی و همراه با موسیقی و بازی باشند تا اشتیاق به یادگیری زبان را در کودکان ایجاد کنند. علاوه بر این باید در کلاس‌های آموزشی کودکان روش‌ها و فرآیندهای سرگرم کننده همراه با بازی و شعر، برگزار ‌شود.


برای اینکه بتوانید از این دوران بهترین استفاده را ببرید باید از منابع آموزشی و کمک آموزشی مناسب استفاده کنید. ما در این مقاله قصد داریم تا یکی از بهترین مجموعه‌های آموزشی زبان انگلیسی یعنی مجموعه کتاب‌های فمیلی اند فرندز (Family and Friends) را به شما معرفی کنیم.

درباره کتاب آموزش زبان انگلیسی کودکان فمیلی اند فرندز (Family and Friends)
مجموعه فمیلی اند فرندز یک دوره آموزشی کامل برای یادگیری زبان انگلیسی و مناسب کودکان در سنین ۸ تا ۱۲ سال است. این مجموعه شامل ۶ سطح است که توسط انتشارات آکسفورد طراحی، تدوین و منتشر شده است. مجموعه فمیلی اند فرندز دارای سطوح ابتدایی یا Starter و سطوح ۱ تا ۶ است. رنگ کتاب استارتر صورتی، سطح ۱ آبی، سطح ۲ قرمز، سطح ۳ سبز، سطح ۴ زرد، سطح ۵ بنفش و سطح ۶ نیز آبی کم‌رنگ است.

معرفی سطوح مختلف کتاب فمیلی اند فرندز
هر سطح کتاب‌های مجموعه آموزشی فمیلی اند فرندز دارای یک کتاب اصلی یا کتاب کلاس درس (Class Book)، یک کتاب کار و تمرین یا Workbook و یک کتاب راهنمای معلم یا Teacher Book است. کتاب کلاس در هر درس به آموزش لغات جدید و گرامر می‌پردازد. تمرکز مجموعه فمیلی اند فرندز بر روی تقویت مهارت شنیداری (Listening) و گفتاری (Speaking) کودکان است. جالب است بدانید که در بخش پایانی هر کتاب بخشی تحت عنوان فرهنگ یا Culture در نظر گرفته شده که به موضوعات فرهنگی انگلیسی زبان‌ها پرداخته است.
کتاب استارتر به عنوان پیش‌نیاز سطوح دیگر مورد استفاده قرار می‌گیرد و همه کودکان باید این سطح را آموزش ببینند. این سطح شامل آموزش حروف الفباست و یک سری از واژه‌های ابتدایی مانند رنگ‌ها، اعضای بدن، اسامی حیوانات و … را نیز شامل می‌شود. در هر درس تلاش شده تا تلفظ صحیح حروف و لغات به کودک آموزش داده شود. در کتاب‌های سطح ۱ تا ۶ نیز سعی شده تا با روش‌هایی جذاب، ساده و کارآمد، ۴ مهارت اصلی شامل مهارت شنیداری، مهارت گفتاری یا مکالمه، مهارت خواندن، مهارت نوشتن و البته لغات و گرامر به کودک آموزش داده شود.
مجموعه کتاب ‌های آموزش زبان انگلیسی کودکان فمیلی اند فرندز (Family and Friends) به گونه‌ای طراحی شده‌اند که می‌توان از آن‌ها در خانه هم برای آموزش کودک به صورت خودآموز بهره برد. کافی است طبق اصول کتاب راهنمای معلم پیش رفته و از سایر منابع کمک آموزشی مانند فایل‌های صوتی و ویدئو بهره ببرید.

معرفی منابع کمک آموزشی کتاب فمیلی اند فرندز
۴ سطح اول این مجموعه علاوه بر کتاب اصلی، کتاب تمرین و کتاب راهنمای معلم، دارای فلش کارت و داستان کوتاه نیز هستند. از جمله منابع کمک آموزشی که در کنار ۳ کتابی که در بالا به آن‌ها اشاره کردیم در اختیار شما قرار می‌گیرند می‌توان به فایل‌های صوتی و ویدئویی اشاره کرد که کاملاً با دروس کتاب اصلی منطبق هستند. البته در این مجموعه به موضوع تلفظ، توجه ویژه‌ای شده چون کودکان در ابتدای مسیر یادگیری هستند و آموزش تلفظ صحیح از اهمیت بالایی برخوردار است.
از دیگر منابع کمک آموزشی مجموعه فمیلی اند فرندز می‌توان به کتاب آموزش الفبا اشاره کرد که به صورت مجزا طراحی و تألیف شده است. در این کتاب الفبا با شعر، آهنگ، بازی و سرگرمی، نقاشی و رنگ‌آمیزی به کودک آموزش داده می‌شود. در واقع می‌توان گفت که کتاب الفبا به گونه‌ای مجموعه کتاب‌های فمیلی اند فرندز را کامل کرده که کودک نیاز به هیچ کتاب دیگری برای یادگیری زبان انگلیسی نخواهد داشت.
از مهمترین مزایای مجموعه کتاب‌های فمیلی اند فرندز می‌توان به این موضوع اشاره کرد که ابعاد شخصیتی و روانشناختی کودک را برای تهیه و تدوین کتاب‌ها در نظر گرفته است.

معرفی کتاب فمیلی اندر فرندز سطح استارتر؛ Family and Friends Starter

این سطح شامل ۹ درس به شرح زیر است:

درس ۱: What colour is it?
آموزش لغت: Colours
آموزش گرامر: What colour is it?
درس ۲: What’s this?
آموزش لغت: School things
آموزش گرامر: What’s this?
درس ۳: Is it a plane?
آموزش لغت: Toys
آموزش گرامر: Is it a plane?
درس ۴: This is my mum!
آموزش لغت: Family
آموزش گرامر: This is my mum.
درس ۵: He’s happy!
آموزش لغت: Feelings
آموزش گرامر: He / She
درس ۶: They’re bears!
آموزش لغت: Zoo animals
آموزش گرامر: Plurals with s
درس ۷: Are they teachers?
آموزش لغت: Jobs
آموزش گرامر: Are they teachers?
درس ۸: I’ve got a shirt!
آموزش لغت: Clothes
آموزش گرامر: I’ve got a shirt!
درس ۹: I like plums!
آموزش لغت: Food & drink
آموزش گرامر: I like plums.

منبع: https://bbinbbar.com/family-and-friends/

  • sahar62 heidari